• avemaria

Popcorn?

Får man äta popcorn som gravid? eller kan det vara nån fara?
    eller är det mer som med "vanligt godis" att man får men gärna inte allt för mycket?

vore tacksam för svar. är såå himla sugen på det;)

• Svar på tråden Popcorn?
  • jennypennypannkaka

Ät på!! *mums*

• avemaria

okeeej.... taaack för svaret. man blir ju fundersam.

har sånt sug på popcorn och morötter + att jag dom två senaste dagarna varit sugen på potatis. haha.

• Pheonix

Har aldrig hört att man inte får äta popcorn som gravid? Jag har ätit allt utom brieost & mögelost, viss fisk och inte druckit alkohol. Mina barn mår hur bra som helst!

• BlåRosen

TS,,en fråga,,,
    När hade du din sneaste mens?

• getingmidja

Tänk dock på att göra egna popcorn på spisen (eller om man nu har popcornmaskin), micropopcorn är bra mycket fetare.
    Om man nu har cravings efter att smälla i sig en himla massa popcorn. *ler*

• aktuelle

bittert med popcorn som man gör i popcornmaskinen som går på varmluft, saltet fastnar ju inte :P

• Stumpegrisen

Finns jattegoda micropopcorn med "bara" 6% fett pa PrisXtra!

• aktuelle

i varmluft är inget fett tillsatt ;)

• Moder Sol

Jag undviker popkorn när jag är gravid därför att man får i sig så oerhört mycket salt, hur nyttigt kan det vara?
    Salt binder vätska och kan göra att man blir lättare svullen.

• 25Anna

Getingmidja:

Du har fel om att micropopcorn är fetare än det man gör på spisen. Min mamma har fettallergi alltså hon kan inte äta nåt med fett i. Så hon kan bara äta micropopcorn inte dem man gör på spisen.

• Essica

Ät du popcorn... men ta det nätt med kärnorna. Jag fick en sådan i tandköttet i v 10, fick bort den dagen efter... Tyvärr ledde detta till en kraftig inflammation kunde inte öppna munnen så tandläkaren kunde komma in o se....

• Cina01

Ät popcorn du. Min bm rekommenderade mig naturella popcorn att småäta på när illamåendet var som värst!

Svar på tråden Popcorn?