• sheeba

Vanligt att få uvi efter förlossningen?

Sedan i förrgår kväll har det gjort ont när jag kissar även när jag sitter vanligt gör det ont. Det är inte bristningar eller så utan det kommer från urinröret.
    Fick inga bristningar där heller.

Var vänder man sig är det mvc?

• Svar på tråden Vanligt att få uvi efter förlossningen?
  • NenniePennie

jag vet inte om de har me förlossningen att göra, men se till att få i dig c-vitamin

• minime

jag hade ofta uvi innan jag blev grav. aldrig efteråt =) och nu har det gått 3 år!! förr kunde det vara var 3-e månad ...

• minime

haha, jag läste inte ens VAD du skrivit, bara rubriken =) sorry om det var lite "goddag yxskaft" =D

• dison

Ja, det är vanligt. Jag vände mig till BB.

• Lina1978

Ja!!!!!
    Det är super vanligt speciellt om du blivit tappad under förlossningen. (Tappad på urin dvs).Jag blev det med mina två barn och fick UVI, åkte in på akuten, kissade blod och hade hög feber, fick penicillin direkt och fick då veta att det var mycket vanligt!!

Lycka till.
    Kram

• sheeba

Kontaktar nog mvc så får vi se vad de säger. Har bb i en annan stad så jag tar hellre det närmaste

• sheeba

Jag blev inte tappad, men jag har samma symtom som jag hade under graviditeten sedan är jag super trött också.
    Någon som vet om huvudvärk kan vara ett symtom? Är inne på min 4 dag med huvudvärk.

• En av varje

Jag fick en kraftig en efter min första förlossning 2004. Det behövdes 2 kurer penvillin för att bli av med den. Jag hade riktigt ont och sökte för det. Det sved och jag sökte mvc för det för jag var ju säker på att det var nåt sånt som hörde ihop med förlossningen.
    Jag vet inte om det är vanligt att få det efter förlossningen. Jag har inte haft det denna gången än iaf.

Svar på tråden Vanligt att få uvi efter förlossningen?