• Cotton Candy

Igångsättning BB Stockholm

Hej

Jag har BF på onsdag 28/6 och jag känner absolut ingenting. Jo kanske lite mensvärk och sammandragningar.... men det behöver ju inte betyda något. Jag börjar nu att försöka förbereda mig mentalt för att jag går över tiden. Det är så fruktansvärd jobbigt - jag börjar bli rejällt deppig - och jag har inte ens nått dagen för BF än! Grinig å ledsen det är mitt ny jag redan....

Jag har förstått att det är lite olika när man blir igångsatt runt om i landet - någon som vet hur det förhåller sig på BB Stockholm där jag ska föda?
    Snälla - säg inte tre veckor efter BF - då börjar jag grina.....

• Svar på tråden Igångsättning BB Stockholm
  • McIris

Jag har BF 27/11 och senast igångsättning enligt bm 13/12 på BB Stockholm. Så drygt två veckor. Lycka till!

• Annacecilia

BB Stockholm sätter inte igång förlossningar alls! Du blir istället hänvisad till ditt "vanliga" sjukhus. I Stockholms landsting sätter man numera igång senast på bf+14 dagar. Så några tre veckor kommer du inte behöva gå!! Håller tummarna för att det sätter igång av sig själv för dig!!

• McIris

Annacecilia: ok, då missupfatta jag det om bb sthlm. Det kanske var det sista datumet de höll kvar platsen!? Ja, ja lååångt kvar för mig iallafall

• Annacecilia

Hm, det KAN ju vara så att de ändrat regler?! Men jag är nästan säker på att att jag läst i deras info-material att om man efter v41+6 blir hänvisad till sitt vanliga sjukhus för igångsättning. Detta eftersom de bara tar emot vanliga, komplikationsfria förlossningar på BB Sthlm. Däremot sätter de igång efter vattenavgång om inte förlossningen kommer igång av sig själv.

Jag är beräknad till nu på tisdag och ska (förhoppningsvis!!) föda där !

• adsf

BB sthlm ska väl visst sätta igång förlossningen om man går ÖVER tiden?!
    den infon fick vi på vår föräldrautbildning i jan-05..
    Då måste dom ha omstrukturerat väldigt nyligen..

Iom att buden verkar vara olika här så är det nog bäst att ringa å fråga

Lycka till!

• sarajazz

BB stockholm sätter bara igång efter vattenavgång på en normal förlossning som stannar av. Var på info i torsdags. Men ring vettja!

• Cotton Candy

Tack för era svar!!

Prata med min BM idag och hon sa att jag får föda på BB Stockholm till o med 41+6 - efter det är det DS som gäller för min del. Igångsättningar innan 41+6 sköts också på DS.

Jaja hoppas det går igång av sig själv - och SNART!!! Håller på att bli tokig av längtan........

• Rusty

Jag skulle fött på BB Stockholm men fick inte det för att jag behövde sättas igång (hade ioförsig havandeskapsförgiftning så det kanske var därför).

Ville dock bara säga att det gick jättebra att föda barn ett par trappor upp också! Så bli inte ledsen om du måste avstå från BB Stockholm.

Svar på tråden Igångsättning BB Stockholm