Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Mamma till H o F

Barnmat, blöjor & välling i Danmark !

Tänkte hjälpa min kompis som ska på semester till Danmark att ta reda på lite fakta
    Är det någon som vet vad det finns för utbud och hur mycket kostar blöjor, välling och barnmat i Danmark.
    Hennes pojke är 1 år.

• Svar på tråden Barnmat, blöjor & välling i Danmark !
  • lilllinda

Barnmatsmärket Hipp är väl danskt så det finns där, priset borde ligga ungefär som här.
    Mitt bästa tips är att kolla någon dansk affärs hemsida. Exempel på danska mataffärer är Kvickly och Fötex. Googla o se om de har hemsida..

• Lilla molnet

Bor i Danmark. Blöjor kostar lite mer i DK än i Sverige, pga. valutan. Libero och Pampers är som i Sverige, men så finns det diverse danska märken som jag inte provat. En smaksak.

Barnmat: Nestlé är vanligt. Precis som i Sverige. Och Hipp, som lillinda skrev.

Men när vi kommer till välling så är det en milsvid skillnad. Glöm allt om fullkornsvälling, och välling anpassad till olika åldrar. Danmark är definitivt inget vällingland. Det finns en slags välling och det är till barn mellan 6 mån. och ett år. Sedan räknar Danmark med att barnen har gått över till gröt. Gröten är förresten den samma som i Sverige.

Mitt råd är att ta med välling hemifrån, men satsa på att köpa resten av maten (och blöjor) i DK. Du känner igen produkterna.

• talvi

Jag har familj i Danmark och köper med blöjor och barnmat till min svägerskas bebis varje gång jag åker dit. Det är visserligen i stort sett samma produkter men priset skiljer avsevärt.

Svar på tråden Barnmat, blöjor & välling i Danmark !