• Thila

överföring mellan FSB och SEB

Jag har vunnit en auktion på tradera. Å nu när jag ska betala så kan jag inte. Jag har FSB och tjejen jag ska betala till har SEB. Och jag får bara felmeddelande när jag försöker. Gör jag fel eller går det inte? Hoppas nån kan hjälpa mej.

//Mathilda

• Svar på tråden överföring mellan FSB och SEB
  • Nevy

Är det i-klickat postgironummer eller bankgironummer?

• Thila

Japp, det står at jag fyllt i kontonummret på fel sätt. Jag går in på  överföringar å sen överföring konton. Sen har jag provat med alla tre alternativen å inget av det funkar.

• Nevy

Ok, om hon har konto på SEB så ska det vara i klickat bankgironummer.
    Har du testat att ta bort eventuella streck, och bara skriva siffror?

• Thila

Jag har provat allt tror jag Riktigt irriterande. Försökte ringa till min bank oxå men det var 233 st före mej. Men jag får väl gå in på banken å försöka därifrån ist.
     Tack för hjälpen!

• tvilling77

Är det ett kontonr i SEB så ska du INTE klicka i bankgiro, det använder du när du betalar räkningar. Men du måste registrera en ny mottagare innan du kan skicka iväg betalningen, har du gjort det?

• Thila

det e när jag försöker registrerar ny mottagare som jag får felmeddelande. Det står att jag fyllt i kontonummret fel å jag har provat  att klicka i bankkonto personkonto och plusgirokonto. Å jag har skrivit med å utan mellanrum. Förstår inte varför det inte funkar. Har ju alltig gjort det förrut.

• Laire

Du ska gå in på överföringar -> Konton och där lägga upp ny mottagare.

Ett konto i SEB är ett konto, inget bankgiro.

Kärleken går dit den vill och inte dit den skall.
  • Laire

Har du delat upp kontot i clearingnummer och kontonummer?

Har en kompis som hade Nordea, som var säker på att det inte var något clearingnummer, men så testade jag att lägga de första fem siffrorna i clearingnummer rutan och då gick det.

• Thila

när jag delade upp det och la de första 4 siffrorna som clearingnummer så kom jag iaf vidare. Men kan ett kontonummer börja på 00?

• Nevy

Så klart att ni har rätt. Det är inte ett bankgiro. Sorry, tänkte galet.

• Alcarinque

Japp, vårat kontonr. i seb börjar på 00 =)

• Laire
    Thila skrev 2006-06-26 11:50:24 följande:
    när jag delade upp det och la de första 4 siffrorna som clearingnummer så kom jag iaf vidare. Men kan ett kontonummer börja på 00?
    Alcarinque skrev 2006-06-26 11:52:02 följande:
    Japp, vårat kontonr. i seb börjar på 00 =)
    Det är knäppisarna som inte har FSB
  • Thila

Så där ja! Tack så jättemkt för hjälpen tjejer! Oskyldig Tur att FL finns Glad

Svar på tråden överföring mellan FSB och SEB