• Tosser

Vad tjänar ni som jobbar i butik?

Hejsan!

Är lite nyfiken på vad ni som jobbar i butik, som tex Kappahl, H&M, Lindex och sånna butiker tjänar. Har ni timlön? Månadslön?

Jag har precis skickat in en ansökan till Kappahl här i Östersund så jag är lite nyfiken på lönen.
    Jag har sökt en tjänst på 20 tim i veckan.

• Svar på tråden Vad tjänar ni som jobbar i butik?
  • little superstar

kan tänka mej att dom har handelsavtal, men e absolut inte säker!

• Tosser

alltså samma som man har om man tex jobbar på Konsum? (Har nämligen gjort det så då vet jag lite mera)

• little superstar

skulle tro dt, men som sagt, jag vet inte säkert...

• Våran lilla familjs

Jag har jobbat inom detaljhandeln som butikschef.
    Oftast är det timlön som gäller, men i vissa fall månadslön.
    Kolla med handelsanställdas förbund om vilken lön DU har rätt till enligt avtal.

• smurfis75

Antagligen har dom handelsavtal.
    Söker du en tjänst på 20 tmmar har du troligtvis timlön, oftas är det månadslän för de som jobbar som bc eller har heltid.
    Lycka till!

• Gahlin

De har avtal, som sagt. Sedan beror det på hur gammal man är och vilken brancherfarenhet de har osv. Ska jobba på KappAhl i Karlstad i sommar är 30år och har tidigare jobbat där i 5 år innan jag började plugga. Min ingångslön ligger på 100kr/ timmen. De har timlön på KappAhl samt ett bonussystem om butiken går bra.

• stellagbg

101:- i timman, + att man får en massa OB tillägg på helger och kvällar.

• linda87

åhhh vilket underbart jobb *S*

• linda87

pengarna aså *S*
    va ska man ha för CV för att få ett butiksjobb igentligen?

• Konvaljen

Jag jobbar i butik, extra och har högsta timlönen eftersom jag har flera års arbetslivserfarenhet och får 102 kronor i timmen + 100% OB på helgerna.

• linda87

räknas lördagar som helg=ob då?

• Strawbaby

På lördagar efter klockan 12.00 är det 100 % OB. Jag tjänar i timmen 100.75 kr.

Svar på tråden Vad tjänar ni som jobbar i butik?