Vilken babyolja har ni köpt ?
Vilket märke, vilken sort ska man ha ?
Vad är bäst, ?
Vilket märke, vilken sort ska man ha ?
Vad är bäst, ?
Jag personligen får frispel bara av att läsa innehållsförteckningen på många babyprodukter. (mineralolja och allergiframkallande konserveringsmedel= inte kul)
Så vi testar nu ett tag med ekologisk rapsolja från Österlen, även om jag vet att det finns oljor som är mer praktiska och går in fortare i huden. Till brösten köpte jag ekologisk tistel-olivolja med sårläkande ringblomsextrakt.
Det behövs egentligen inte mer än ett par droppar olja i badet eller på torr hud, de första månaderna. (Om man inte torkar ut barnet med överdrivet badande och parfymerade och uttorkande produkter som värsta sortens våtservetter, förstås)
Vår BVC-sköterska har redan kommenterat båda gångerna hon har vägt lillen hur fin hud han har, så hittills verkar vår tanke fungera, men den som lever får se...?
puffar upp
johnson&johnson har jag till min son. det luktar knappt något, väldigt svag doft.
Jag har köpt Aco´s barnolja.
Våtservetter då ?
Kolla på Naturskyddföreningens hemsida (snf.se) och läs deras lista på bra (och mindre bra) baby-produkter. Många produkter innehåller ämnen som inte alls är så snälla - speciellt inte mot känsliga små bebisar. Det finns även ett häfte man kan beställa.
Använder pampers just nu, men ska köpa Libero sen. Libero var bättre än pampers enligt snf´s lista, så då kan man ju lika gärna köpa dem.