Ni som prövat med vitaminer och zink......
Hej
Âr det någon här som har provat att ge mannen vitaminer och zink tabletter?
Har ni kunnat se något förbättrat resultat på spermierna?
Hej
Âr det någon här som har provat att ge mannen vitaminer och zink tabletter?
Har ni kunnat se något förbättrat resultat på spermierna?
Min sambo har sedan en vecka tillbaka börjat äta Berocca som innehåller zink bland annat. Och nu när vi hade sex så var spermiekonsistensen som min ägglossningssekret. Jag har bim när som helst så det kom inte ifrån mig. Så det kanske är en förbättring det vet vi inte ännu. Men så har aldrig konsistens varit förut.
Hej
Det låter spännade. Hur dålig är din mans kvalitet?
Han har slöa spermier, han slutade röka för 6 mån sedan (men ingen skillnad på konsisten då) + att han nu börjat med Berocca.
efter fyra månader med vitmainer o zink har han inte hunnit lämna nåt nytt prov.. men efter hans vitmainkur och två månader med pergo är jag gravid efter lång tids förösk
Efter första spermaprovet blev vi rekomemnderade ivf med icsi, end ett fåtal levande spermier..
Vet att min mf-rsik är förhöjd pga spermierna men just nu och just idag är jag ju faktiskt gravid!
/Thisla v 5+1
Grattis!
Brilleslangen - min man hade precis börjat äta "mitt val man" vitamintabletter + extra zink vid vårt första inseminationsförsök, då fick han 10 milj spermier efter tvätt vilket är helt Ok! Men han fortsatte äta tabletterna och vid nästa insemination hade han 41 miljoner spermier efter tvätt och det var nästan lite rekord enligt sophiahemmet! Han gjorde inget annorlunda än dessa tabletter så jag tror stenhårt att det gjorde skillnaden!
Thisla - grattis
thisla: vilka tabletter har din man ätit? jag har tänkt köpa zink och folsyra till min kille men vet inte vilka sorter jag ska köpa? stort grattis till plusset!!!
någon annan som har en kille som äter tillskott?
caribe: vilken sort på zink tabletterna äter din kille? från apoteket eller hälsolkost?
erika 21 - zink tabletterna kom från hälsokost affär men kommer inte ihåg vad märket hette, men de hette zinktabletter och var en vit burk med blå ränder! Ett vanligt märke inom hälskokost var det iallafall! Sen köpte jag "mitt val man" vitaminer på apoteket!
Lycka till!
caribe: tack så jättemkt!
tack för grattis även om det nästan känns för tidigt att ta emot gratulationer ännu..
Min sambo äter en multivitamin för män (utan järn) och zink 30 mg i kapselform (som är bäst att ta) från www.bodystore.se.
Jag tror att det som KAN ha hjälpt i hans fall är att han har haft ca 3-4 infektioner i månaden hela hösten och vintern. Han är infektionskänslig och har astma. När han hade ätit vitaminerna i ca 2 mån minskade förkylningsinfektionerna ganska rejält. Det i sin tur kan förbättre spermiekvaliten. Det är inte bra för simamrna att man är förkyld, febrig och infekterad ofta...
Thisla
GRATTTISSS åhh vad roligt att höra. Ja du har säkert rätt med infektionerna men vitaminer är alltid bra
Caribe
Tack för din berättelse, det ger oss hopp...
Kram alla
Hej. Min man har dålig rörlighet på sina spermier. Han började med Mitt val man och zinktabletter i början av april och hittills har det inte gjort något skillnad = jag är inte gravid än. Vi har inte gjort nåt mer prov, ska göra det i augusti.
Men era berättelser gör att jag får lite hopp tillbaka!