• Strawberry

Hur länge hade era barn strl 68

Hej!

Jag bara undrar hur länge era barn kunde använda strl 68. Förstår att längden har en viss betydelse, men är lite nyfiken i alla fall.
    //Kram Anna

• Svar på tråden Hur länge hade era barn strl 68
  • Pyret3

Det beror ju lite på vilket "märke" det är på kläderna,,,men Elvira har fortfarande vid 6 månaders ålder stl.68

• kozzan

min dotter är 3½månad och har 68 el 74 beroende på märke och material... köpte en dress i 68 på cubus som va för liten...

• lill tess

linus är 10 mån och har 68 nu, han är docj för tidigt född så han är fortfarande liten för sin ålder.

• Tant Green

Jag lade just undan Majas sista pyjamas i storlek 68 och hon blir 10 månader på torsdag Men annars var det väl runt 8 månader de flesta 68-plagg var för små.

• Skogsstjärnan

Min William är knappa 5 månader och har nästan slutat använda 68 Vissa går än, men mycket är för litet. Kör med 74 nu.

• Anki79

Har några body i stl 68 och Felicia är 10 månader på lördag. Är normalstor så det varierar från märke till märke. Kappahls är större i storlek har jag märkt.

/Anki

• Pyret 85

min son kunde ha 68 länge. ca 4-5 månader.

//Mamma till världens sötaste Lian
  • Honey1982

hur långa är era barn som vuxit ur stl 68?
    undrar därför min son växer otroligt snabbt på längden och kan precis börja ha stl 68.

• Möjlig mamma

Min dotter har 68/74 i det mesta och hon är idag 9 månader.
    Hon började använda 68 ganska tidigt runt 3-4 månader men har kunnat ha storleken länge. Just nu har hon på sig en body och byxor i 68.
    Barnkläder i storlekarna skiljer sig väldigt mycket. Vissa 74:or är tom mindre än vissa 68:or vi har. Det är helt enkel bara att prova sig fram, men jag tror riktlinjen har 68 är för barn mellan 4-6månader. (Tjuvtittar i dotterns body)

• Snuttan06

våran bäbis blir 5 månader nästa vecka, hon har både 62 och 68 nu, beror på lite hur dom är i storlekarna.
    Hon var sist vi kollade (för 3veckor sen) 62 lång och vägde 5300gram.

Svar på tråden Hur länge hade era barn strl 68