Barnolja vid analsex
Funkar det att använda?
Om ni inte har riktigt glidmedel vad använder ni då?
Funkar det att använda?
Om ni inte har riktigt glidmedel vad använder ni då?
ja det funkar, tänk på att va väldigt försiktiga.
Alla pratar om att man ska se till att vara ordentligt upphetsad först men jag tror inte jag kan bli det första gången jag provar pga att jag är nervös.. :) så man får väl vräka på olja antar jag..
Det kommer gå bra! Jag var också nervös.. men för att jag inte skulle få ont så slappnade jag faktiskt av ändå..
Var försiktiga bara! Lycka till!
babyolja går bra, men tänk på att om ni änvänder kondom så går den lätt sönder av oljan. Något i oljan som löser upp kondomen...
Gör den? Det har jag aldrig hört om? Så det bästa är att använda vanligt glidmedel då? Typ som finns på apoteket?
Inget slår känslan när det är utan kondom - och glid från den gula lilla burken med klöver på ;)
Neutrala oljor som barnolja, och vissa matoljor fungerar också bra. Som någon skrev här ovan, använd inte oljebaserat glid om ni har kondom och den måste hålla. Det är tydligen latex som skadas av olja.
Själv tycker jag att barnolja är något "stävt" och blir lite väl varmt vid hög friktion :D samt att känseln blir något sämre. Klick eller något anpassat glidmedel är bättre.
Fred Håller med om att känslan blir lite sämre speciellt av vaselin som nästan lägger sig som ett "skikt" mellan penis och ändtarmens slemhinna. Fast jag tycker inte det är någon nackdel.
VASELIN är absolut d bästa tycker jag & en stav i d "vanliga" hålet samtidigt.... KANON!!!
Många säger att man ska kombinera silikonbaserat glidmedel och vanligt vaselin vid analsex. Hur menar man då? Tar man vaselin på ena stället och silikon på det andra, eller blandar man? Vilket ska på först?
Silikon är verkligen att rekomendera och funkar med och utan kondom, fräter inte sönder. Finns numer klick med enbart silikon på apoteket.