• Venga

Äter ni mjukglass??

Jag var på inskrivning idag och en av de frågor jag hade var om jag fick äta mjukglass i sommarvärmen. Jag tänker då på om det är mer bakterier i dem. Äter ni mjukglass under graviditeten?

• Svar på tråden Äter ni mjukglass??
  • Sandreli

jag har ätit mjukglass under graviditeten, och min BM har inte sagt något om att det skulle vara no-no

Det är bättre att fråga och verka dum , än att inte fråga och förbli dum.
  • chantii

Jag har ätit massor,,,,vet att utomlands ska man inte äta glass alls,,pga bakterier.

• LottaGumman

Nej, bakteriehärd laban i de där maskinerna.

• Buggis

Mmmm mjukglass.... Har ätit massor. Och vill ha meeer. Man märker ganska snabbt om apparaterna inte är rengjorda ordentligt. Är du orolig så kolla hur stället ser ut i övrigt. Rent och fräscht eller sunkigt

• Rerre

Ja det har jag, så sent som ikväll. Det är ju så himla gott.

• Mulberry

Va får man inte äta mjukglass???

• Ubi

Enligt livsmedelsverket är det fritt fram att äta mjukglass. Mailade dem förra sommaren när jag var gravid och toksugen på det

• Ameos

Äter massor av mjukglass! Och har ALDRIG blivit dålig av det. Avstår dock från mjukglass när jag är utomlands.

• Venga

Tusen tack! Gissa om jag ska äta mjukglass i sommar. Varför jag frågade är för att det har diskuterats så mycket kring bakterierna i mjukglass överhuvudtaget.

• Babe

Mjukglass i Sverige är OK, men undvik att äte det utomlands! Maskinerna (bakterier, renhetskontroll) kontrolleras regelbundet här i Sverige...
    Ha en skööön sommar med många goa glassbrejks!
    Babe

Svar på tråden Äter ni mjukglass??