Äter ni mjukglass??
Jag var på inskrivning idag och en av de frågor jag hade var om jag fick äta mjukglass i sommarvärmen. Jag tänker då på om det är mer bakterier i dem. Äter ni mjukglass under graviditeten?
Jag var på inskrivning idag och en av de frågor jag hade var om jag fick äta mjukglass i sommarvärmen. Jag tänker då på om det är mer bakterier i dem. Äter ni mjukglass under graviditeten?
jag har ätit mjukglass under graviditeten, och min BM har inte sagt något om att det skulle vara no-no ![]()
Jag har ätit massor,,,,vet att utomlands ska man inte äta glass alls,,pga bakterier.
Jag äter massor av mjukglass!! Mums!
Nej, bakteriehärd laban i de där maskinerna.
Mmmm mjukglass.... Har ätit massor. Och vill ha meeer. Man märker ganska snabbt om apparaterna inte är rengjorda ordentligt. Är du orolig så kolla hur stället ser ut i övrigt. Rent och fräscht eller sunkigt
Ja det har jag, så sent som ikväll. Det är ju så himla gott.
Va får man inte äta mjukglass???
Enligt livsmedelsverket är det fritt fram att äta mjukglass. Mailade dem förra sommaren när jag var gravid och toksugen på det
Äter massor av mjukglass! Och har ALDRIG blivit dålig av det. Avstår dock från mjukglass när jag är utomlands.
Tusen tack! Gissa om jag ska äta mjukglass i sommar. Varför jag frågade är för att det har diskuterats så mycket kring bakterierna i mjukglass överhuvudtaget.
Mjukglass i Sverige är OK, men undvik att äte det utomlands! Maskinerna (bakterier, renhetskontroll) kontrolleras regelbundet här i Sverige...
Ha en skööön sommar med många goa glassbrejks!
Babe