• trollet2

Tvål och schampo?

Hur ofta använder ni tvål och schampo till era barn? Och vilka produkter använder ni då?

Jag behöver tips om ett bra schampo till en 1,5 åring med väldigt känslig hud. Har just börjat med schampo till honom, eftersom han har så lite hår... Han fick utslag av Urtekrams barnschampo (som är "naturligt", från hälsokostaffären). Tips mottages tacksamt! (även tips om nån "snäll" tvål)

• Svar på tråden Tvål och schampo?
  • April Mamma

Vi använder tvål/shampoo varje gång vi badar/duchar honom vilken är var eller varannan dag nu. Våran son har också känslig hud då han har eksem till och från.
    Vi använder Natusans produkter och jag tycker att dom är bra.

• kozzan

använder tvål vid varje bad och shampoo 1-2ggr i v. prova aloevera schampo. suveränt för känslig hud... www.aloeveranetshop.se
    tror jag har nåt prov om du vill ha... maila adressen så kan jag posta

• Julia85

Vi tvättar med schampo och tvål vid varje bad/dusch, som blir ca 4 gånger i veckan. Vi använder Natusans babyprodukter, de är bra för de torkar inte ut huden. Vi använde något annat babyschampo men det blev hon torr av.. Så nu kör vi med natusan.

• Rötott

Har du kollat in WISE produkter, jag snubblade in på dessa i en butik i midsommarkransen i Stockholm men de finns dessutom på deras hemsida www.tvålkoppen.se tillsammans med en massa andra ekologiska produkter.

WISE naturkosmetik skriver själva på sin hemsida att de är svensktillverkade produkter som är helt ekologiska. Har själv provat WISE baby som är en olja man även kan använda som tvål, rekomenderade den till min kusin som har en dotter på snart 1 år och det funkar jätte bra, själv har jag extremt torrhud och får lätt utslag av starktparfymerade produkter, men oljan från wise har räddat mig totalt, visst att den är ganska dyrt, men för att vara ekologiskt och svensk så är det definitivt något jag vill stötta. Har inte provat som shampoo men som rengöring fungerar den utmärkt.

Hoppas du hittar något som funkar!! //Maria       

• Ellikapellika

Jag gör en del själv med bara naturliga råvaror eller så använder vi Urtekrams produkter.
    Men det finns mycket bra naturligt att köpa. Kika på jordklok.se t.ex

• La Lola

Tråden är sen 2006....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Tvål och schampo?