• Anonym (orolig)

Fettknölar i magen (orolig)

Är lite överviktig, och har hittat nere i buken små knölar/knutar. Känns som ganska många. Finns det någon mer som har sådana??  Är orolig för cancer, och mår nu riktigt dåligt.. Är upp och ner i mina perioder av hypokondri, just nu nere.

Hoppas faktiskt nån vet vad det är eller har det också, så jag vet om det är ofarligt eller ej... Har minst 10 stycken som jag känner med handen.

Mvh

• Svar på tråden Fettknölar i magen (orolig)
  • noodle

Det är ju helt omöjligt för någon av oss här att säga vad det kan vara. Om du är orolig ska du naturligtvis gå till en läkare och undersökas. Jag vet att man kan ha helt ofarliga "fettknölar" men självklart kan det ju även vara något mer allvarligt. Så sitt inte här och fundera, beställ en tid för undersökning istället!

• Anonym (orolig)

Jo visst ska jag ringa doktorn i morgon, men nu på kvällen mår jag verkligen dåligt, och vill veta om någon annan har liknande för att på något sätt känna mig lugnare.
    Att ha denna ångest man har, är ingen lek.
    Detta är en slags förlossnings psykos. Blev hypokondriker efter mitt sista barn, och det gäller bara cancer. tyvärr är min husläkare inte till någon större hjälp.. typ vägrar ta några prover osv. Men för att kunna sova så skulle det vart skönt med någon som kanske visste...något iaf.

• Anonym (orolig)

Någon?

• noodle

Om du är så orolig och vill prata med någon ikväll, ring vårdguiden! 08-320 100

• LillaSnigel

hej hej

Usch det e hemskt att komma i dessa tankar när man ska gå och sova.. Men ska jag vara ärlig så tror jag inte att det någon fara..
    Har själv sånna perioder.. Hade en knöl i benet för 2 år sen, inte stor, men den fanns där. Fick åka in till radium huset och ta ett prov.. Kom tillbaka, självklart så var det inget. Bara fett knölar.

För ca 3-4 veckor sen så kände jag en knöl under hakan.. Självklart så började tankarna irra i väg.. Men hade just en förkylning då så intalade mig själ att det måste juh vara en körtel som är förstorad pga förkylningen. Vips 2 veckor senare var den borta ..

Om du nu lägger dig i sängen och tankarna bara går runt detta, så prova somna framför tv:n.. Brukar funka för mig..
    Tankarna finns kvar, men är inte lika intensiva..

Hoppas du kan varva ner lite..

Sen tycker jag att du ska kräva att du får ta prov om du nu vill det.

Svar på tråden Fettknölar i magen (orolig)