Långsam förlossning
Jag ser att det finns en tråd om snabba förlossningar här är en om långsamma.
Jag hade en långsam förlossning den tog ca 4 barnmorskor och krystverkar i 1 ½ timme enligt journalen 2h 45 min enligt mig. Jag var inte helt öppen när jag ville krysta.
Förlossningen avslutades sedan med sug klocka p.g.a. verkarna blev svagare, jag var trött och det var vidöppen förlossning dvs. kronbjudning.
När jag hade kryst vekar sa barnmorskan att jag bara skulle krysta lite till och lite till men det hände inget och jag kände att verkarna blev svagare. Tillslut blev jag arg och sa hur mycke är lite till jag blev rädd för jag kände tussen mellan benen och var rädda att hon skulle kvävas.
Sedan sa hon att det blir sugklocka men läkaren är upptagen med ett kejsarsnitt men kommer snart och att jag får vänta. Då känner jag att jag inte vill ha en krystverk till och sluta kämpa men verkarna kommer ändå.
När jag ligger där och krystar springer barnmorskan iväg och sambon får vara ensam med mig och det tyckte han var jobbigt, förmodligen hämta hon läkaren hon sa inget.
När jag har krystverkar kommer en ny barnmorska för att den andra ska gå hem det störde mig ganska mycke.
Nästa gong vill jag att det ska säga plopp. Jag har fortfarande inte kommit över att det var så jobbigt och att jag inte orkade ta emot barnet med glädje på en gong. Jag hade så stora förväntningar och känner skuld för att jag ville slippa henne första tiden.
Men nu mår vi bra, amningen fungerade tillslut.