• Anonym (Lögn?)

"Tillfällig" sterilisering

Är det sant att en man som inte vill ha barn kan få sina sädesledare (eller nåt) knutna på sånt vis att de sedan kan knytas upp om han ångrar sig och vill ha barn igen?

• Svar på tråden "Tillfällig" sterilisering
  • Ängel1982

Nej det e väl nåt som är definitivt. kan inte tänka mig annat... Men de vore ju toppen om det gick.

• näbben

Måste erkänna att jag också har hört att man kan göra det tillfälligt.

• BlåRosen

Det KAN gå att gå in via pungen å hämta spermier,,MEN att det finns några levande å friska kvar är däremot inte säkert att det finns...

• Aaliyah

Tydligen är något sådant på gång men är bara på forskningsstadiet än så länge. Däremot kan man göra mannen fertil igen om han genomgått en sterilisering men det krävs en stor operation som inte alltid lyckas.

• Anonym (Lögn?)

har försökt söka på det på internet, men hittar ingen information..
    Känner ett par där killen påstår sig ha gjort ett sådant ingrepp pga att han har 2 barn och inte vill ha fler på några år i alla fall. Till saken hör den att hans nya flickvän inte har några barn. Hon skulle aldrig kunna tänka sig att inte få barn någon gång i sitt liv. Därför känns det som en oerhört viktig fråga..
    Undrar om det finns några läkare eller såhär som kan svara på denna frågan...

• Lillan7704

Jag har hört att det ska gå att göra en sterilisering "ogjord" i USA i alla fall.. Om det stämmer eller inte vill jag ha osagt...

• Anonym (Lögn?)

lust att översätta i stora drag? Enegelskan är inte direkt den bästa sidan av mig

• Aaliyah

Alltså; man kan göra en sterilisering ogjord men det är en stor operation och det är inte säkert det lyckas. Vad jag tror ts är ute efter är något annat, en sterilisering som från början är tänkt att inte vara permanent. Och det finns sådana planer på forskningsstadiet som sagt.

• Anonym (Lögn?)

Precis. Fast han säger att han har gjort en sådan. men att om han ångrar sig är det bara de utför ett enkelt ingrepp och knyter upp dom igen.

• Aaliyah

Okej, ts, med all sannolikhet menar han att han kan göra sin sterilisering ogjord om han vill. Och det kan gå men det är inte säkert att det gör det.

• roha

Hur det e med killar vet jag inte, men jag vet att vi tjejer kan göra så.
    Slå en knut på maskineriet o sen knyta upp den om man skulle ångra sig...

• The Man

När jag steriliserade mig sade läkaren att jag skulle UTGÅ ifrån att ingreppet var PERMANENT , men att det ibland KAN gå att operera tillbaka. Man kan dock inte vara säker på att man fortfarande producerar fungerande spermier efter en längre tids sterilisering sade läkaren.

• mitt nya liv

TS en sådan kille känner jag med som efter att ha fått 2 oplanerade barn så säger han att han knöt ihop sädesledarna..

Förr gick det att knyta en knut över äggledarna som försvann automatiskt efter 5 år... min mamma sägs ha haft det och hon fick sitt sista barn 5 år efter resten

Svar på tråden "Tillfällig" sterilisering