• Norrlänningen

Hur klipper ni era småbarns naglar?

Hon är 2 månader nu och klöser sig själv rätt ofta. Vi försöker riva av naglarna ibland, men det är svårt och man vill ju inte att man ska riva för långt. Finns det någon nagelsax för så små barns naglar och isåfall, var köper man den....???

• Svar på tråden Hur klipper ni era småbarns naglar?
  • mamma2004

jag använder vanlig nagelklippare.

• Maggis

Vi köpte en nagelsax med trubbig ände i barnhyllan på ICA. Har funkat bra. De finns säkert också i välsorterade leksaksaffärer, kolla runt lite.

Visst kan man använda vanlig nagelklippare men jag föredrar sax.

• Erik

I mammalådan som vi får här i Finland så finns det med en liten sax med trubbig ände så man inte riskerar sticka babyn. Den använder jag.

• kobra

Jag använder en lite avrundad liten sax

• Sessan22

använder en trubbig nagelsax och filar sen dom vassa kanterna

• eccobell

Trubbig sax som jag har köpt på apoteket.

• Elut

Använder också trubbig sax. Brukar klippa då barnen är vakna, de lär sig snabbt att sitta stilla.

• firhilwen

Använder både trubbig sax inköpt på apoteket och nagelklippare beroende på hur naglarna ser ut. Har lite svårt att hantera saxen eftersom jag själv måste använda nagelklippare modell stor för mina egna naglar som stenhårda...

• smulan76

När han var nyfödd rev vi av dom, när dom blev hårdare klippte vi dom. Använder Apotekets barnnagelsax. Klipper dom när jag ammar eller när han sitter i bärselen eftersom han är mest stilla då.

• Kattmamma

Hej!

Har köpt ett paket med nagelklippare,sax och fil speciellt för barn.

• ebben

Jag ber min man göra det!!! Tycker det är så svårt själv

• Dramaonline

En kompis som fick barn berättade att de alltid gör det när hon sover.

• kobra

Men jag skulle nog inte rekommendera att göra det när de sover, bättre att vänja dem tidigt. Det blir bara jobbigare ju äldre de blir

• Binis

Vi köpte ett nagelvårdssett i en barnvagnsbutikbestående av nagelsax, nagelklippare och nagelfilar. Nagelsaxen är kanon

• Nyffan

Trubbig nagelklippare anväder jag. OCh jag brukar klioppa naglarna när KEvin sover och är avslappad, han rör sig inte så mkt då!! Fötterna däremot går att klippa när han är vaken.

• nenababe

En trubbig babysax. De finns då på barnenshus o babyproffsen, troligast på apoteket oxå. Ser ut som en vanlig sax fast med en rundad topp. Den är jätte bra tycker jag. Man sticker inte barnet med de annars vassa spetsarna, så vi är helnöjda.
    Riva rekomenderade in min bm iaf... Du kan ju fila naglarna med en nagelfil, det gjorde vi i början, men nu kan man klippa dem. han är 3 månader. /Har klippt dem sen han va ca 6 veckor) Ursäkta svammlet, men jag är en aning trött
    Kram o god natt!

Svar på tråden Hur klipper ni era småbarns naglar?