Flytta till Gustavsberg!!
Hej!
Flyttar den 1/9 till Gustavsberg/Ösbydalen. Är det nån som bor där eller som vet något om området? Vill veta allt!
Tacksam för svar
Mvh
Anpeli
Hej!
Flyttar den 1/9 till Gustavsberg/Ösbydalen. Är det nån som bor där eller som vet något om området? Vill veta allt!
Tacksam för svar
Mvh
Anpeli
Jag bor i gustavsberg! Men inte i ösbydalen.
Jag vet inte så mycket om just det stället mer än att det ser mysigare ut än där jag bor (ovanför centrum) Vart i ösbydalen ska ni bo?
Hej fröken W!
Vi ska flytta till en bostadsrätt på Rödhakev vid Ösby torg. Vet du nåt om dagis där å Ösbyskolan. Har tre barn, en på 7år, 5 år och en 4 mån bebis.
Är det bra annars tycker du i Gustavsberg?
Jag TROR att det finns ett dagis precis där. Det bästa är nog om du ringer och hör och ber att få papper hemskickade med en gång så du kan söka plats för det kan ta tid.
Ösbyskolan har jag inte hört något illa om. Däremot kvarnbergsskolan som är högstadieskola skulle jag INTE rekommendera. Min bror går där och det är problem mest hela tiden.
Jag gillar Gustavsberg jättemycket! Det är nära till det mesta precis som jag vill ha det
Vart bor ni nu?
Jag har ställt 5 åringen i kö. Just nu så bor vi i Gröndal så jag är verkligen vilse när det gäller den sidan av stan! Min sambo jobbar som mäklare där ute så det är mycket därför vi ska flytta. Det skulle underlätta en del!
vad spännande! jag tror ni kommer trivas, det är fint här ute!
Kul att din man är mäklare! jag är jättesugen på att plugga till mäklarassistent
halloj! jag bor i ösbydalen men inte just där i höghusen utan bakom i radhusen. Bara fråga om du undrar något Dagis finns det 3 st i närheten. Det längsta är väl 3-5 min gångavstånd om ens det så gott om det finns det här.
ska dessvärre flytta eventuellt härifrån till Haninge då det är så jäkla dyrt här ute..men men... återstår att se
hoppas ni kommer trivas här.
Hej Solstrålen!
Hur länge har du bott där? Hur tycker du att det är med kommunikationerna? Nära till centrum mm. Vill veta allt som är bra resp dåligt!!Vad är det som är dyrt?
Hej Fröken W!
Vad roligt att du vill jobba som mäklarassistent! Vad är det för utbildning som krävs till det? Min sambo jobbar på skandiamäklarna värmdö.
Jag jobbar på en förskola i Ösbydalen/Gustavsberg!
Hej Dammtussan!
Vilken förskola jobbar du på? Ska sätta min 5 åring på dagis där i Ösby. Är det bra där du jobbar tycker du? Och vet du nåt om de andra förskolorna?
Jag jobbar på en förskola som heter Förskolan LÄR. Jag kan varmt rekommendera den, tyvärr så är det sjukt lång kö Det är en privat förskola.
Sen finns ju Ösbydalens förskola, har inte hört så mycket om den.
Har faktiskt ställt min dotter i kö där. Vi kommer att bo aldelles brevid så det skulle passa perfekt. Men vi får se vad det blir. Barnen som går i din förskola går de över sen till Ösby skolan eller fortsätter de i skolan lär?
Det är ju upp till föräldrarna. Ska barnen gå i förskoleklass på LÄR så bör dom fortsätta i vår skola oxå.
Hur gammal är din dotter?
Hon är 5 år, född 01. Tänkte mer om det var så att de flesta väljer att gå kvar inom eran regi. Med tanke på kompisar osv. Har även en son som blir 8 i höst och han kommer att börja i Ösby skolan. Det är enklare att ha båda på samma ställe
Det är lite olika det där. En del vill ha sina barn i ösbyskolan trots att dom har gått på LÄR. Lite mer än hälften går vidare i LÄR.
ok, tack så mycket för ditt svar! Få se om vi ses i höst!