• Crispie

När kommer hon att föda? Kanin!

En av våra nya kaninhonor är dräktig på dygn 29 idag. Igår e.m hade hon byggt bo med hår och hö.. Hur länge kan det dröja innan ungarna kommer? Hon bor utomhus så jag vill ha koll på allt så inte ungarna fryser.. Annars hade det inte spelat så stor roll.

Vår andra hona bygger bo ca 2 timmar innan hon föder så dom beter sej helt olika..

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Svar på tråden När kommer hon att föda? Kanin!
  • Heydatsme84

Det är ju lite olika men hon har ju boat nu men det kan dom ju göra långt innan och även när dom är skendräktiga,
    men kolla dagligen där och det där med värmen det fixar hon.
    det är inget du behöver bekymra dig om nu när det är så varmt ute.
    om du är orolig så kan du lägga in lite halm.

• Crispie

Hon har en nybyggd utebur med massor med halm och hö och även spån i utedelen.. i innedelen där det är fyra hela väggar med ett litet kryphål in bara, där har hon en massa halm o hö.. Så hon håller säkert dem varma. Hon är Sååå TJOCK!

Ska bli skoj att gå ut nu varje morgon o kika..

Vi har även en hona inomhus som ska ha samtidigt som henne, men förra gången gick hon 33 dygn och boade 2 timmar innan hon födde.

• Baby 1990

Jag har en kaninhona som fick ungar för 5 år sedan nu, känns som igår .

Men jag visste inte ens att hon var gravid (en LÅNG histora ) och sen började hon bygga bo. Några dagar efter så födde hon 6 små ungar varav 2 dog senare . Men de bygger boet i slutet av graviditeten så det är antagligen snart dags för din lilla tjej att få ungar! GRATTIS

• Crispie

Tack baby 1990..

Har kollat boet lite försiktigt men än är där inga ungar.

Har en hona till som ska ha vilken dag som helst.. så här blir massor med kaniner..

SKOJ.

• Eliin

crispie: jag har haft kaninuppfödning under flera års tid av raskaniner som jag ställde ut så har du frågor är det bara att skriva i min gb eller skicka ett privat meddelande..

• Baby 1990

Ja, visst är det skoj! Så söta är de också, de små busarna. Jag har bilder på mina kaniner i galleriet, när de var småttingar också. Om du vill titta

Du måste säga till när hon fått ungarna! Spännande

• Baby 1990

Förresten, vad ska ni göra med dom sedan? Ska ni sälja dom eller behålla? Själv behöll jag två av mina egna

• Crispie

Vi ska behålla en från en grå hona.. men dom andra måste vi sälja. Har ju inte hur mycket plats som helst

• Baby 1990

Nej, man har ju inte det. Helst hade jag ju velat ha alla mina, men som du sa, man har ju inte hur mycket plats som helst

• Crispie

Nej, herregud hur skulle det se ut om man kunde behålla och köpa alla djur man tyckte var söta.. hahaha. Värsta farmen!Skrattande

• Baby 1990

Ja, nej alltså jag menar inte att jag skulle vilja ha det så! Verkligen inte

Inga nyheter än?

• Crispie

Nix, inga ungar än så länge.. Men båda honorna har börjat rycka päls så det är nog inte länge kvar nu..

Kände ungarna sparka ikväll, på den ena honan. Har henne på bild i galleriet. Grå och heter Bindie.. VÄRLDENS GOASTE KANIN...

ÅHHH längtar så till imorgon bitti.. tänk om där ligger en massa ungar i båda burarna..

• Baby 1990

Aww, vad söta kaninerna är! Håller verkligen tummarna för dig nu! hoppas det händer något snart

• Baby 1990

Nu har du inte skrivit på ett tag, kan ungarna ha kommit kanske?

Svar på tråden När kommer hon att föda? Kanin!