• VeronikaK

Tips på bra pappaböcker!?

Är det någon vars man/sambo läst en bra pappabok? Jag har mest hört negativa kommentarer om böcker men inga positiva. Någon som läst en pappabok de gillar? Ni får gärna skriva lite om varför den var bra också.

• Svar på tråden Tips på bra pappaböcker!?
  • Zippzy

Min man har läst och verkligen gillat Dick Sundevalls "Du ska bli pappa". Han har tyckt att den har varit lite smårolig men samtidigt informativ!

• milimina

både jag och maken gillade koka makaroner av johan nilsson sen diggade han bebsien - en handbok också

i augusti kommer boken hemliga pappan ut och jag tror den kommer vara toppen! har följt bloggen länge och han skriver väldigt bra.

• Tusenskönan

Jag köpte "Värsta pappan" av Ronny Olovsson till min man. Ronny är sportjournalist på Aftonbladet å har skrivit om sina egna erfarenheter med deras första barn. Han använder sig av mycket humor och som sagt; skriver om egna erfarenheter... Inte en massa hårdsmält fakta, alltså. Min man är myyyycket sportintresserad och det kändes helt rätt att välja en sådan här bok till honom!
    Han blev superglad för den och läste ut den väldigt fort.

• cocacarro

jag skulle verkligen rekomendera bebisen- en handbok...sambon läste ut den direkt å han lärde sig en hel del

• Imona

Min man har, precis som Zippzy's, läst Dick Sundevalls bok och tycker också att den är lagom lättsamt och roligt skriven men samtidigt ger en hel del bra information. Han har i alla fall rekommenderat den till andra blivande pappor.

• Alderia

Min sambo gillar också Dick Sundevall - han fnissr glatt och känner sig enligt utsago "förväntansfull och kärleksfull" när han läser den, och det låter ju bra.

• Fashion S

Även min sambo har läst och gillar Dick Sundevalls bok "Du ska bli pappa"....

21 DAGAR KVAR TILL BF!!!!!!!!
  • twinmom

Tipsar också om Värsta pappan av Ronny Olovsson - sambon har läst ur den och jag har läst hela. Den är verkligen hur rolig som helst.

• VeronikaK

Tack snälla ni för tipsen! Jag ska genast tjuvläsa dessa böcker i närmsta bokhandel och beställa någon av dem till sambon - tänkte att han kunde få lite annan semesterläsning än de vanliga deckarna...

• Tjuffs

Kan också rekomendera värsta pappan av ronny olovsson, det är ingen faktabok, men väldigt humoristisk och underhållande. Min sambo läser aldrig men har snart läst ut den

Svar på tråden Tips på bra pappaböcker!?