• 030707

Kort kraftig blödning i vecka 7. Några erfarenheter?

Har bf i mitten av maj och det är min andra graviditet. Första var helt komplikationsfri. Har nu haft en kraftigare blödning (fick använda vanlig binda) under några timmar, sen var den över. Hade endast svag antydan tíll mensvärk om jag kände efter noga. Är orolig för missfall såklart men har också hört talas om helt "normala" blödningar. Har någon varit med om detta?

• Svar på tråden Kort kraftig blödning i vecka 7. Några erfarenheter?
  • Isa 25

Det låter som om du kanske ska kolla upp det...

• Solrosentre

Har haft blödningar till och från men allt såg bra ut på vul ska göra ett nytt nästa vecka men de sa att allt såg fint nu iallafall.

• mellesmamma

Hej! Jag hade en blödning i vecka 6+5. Jag ringde in till mvc och de ville att jag skulle följa upp det. Det var inget att oroa sig för men de rekomenderar att alltid ta kontakt med sjukhuset i såna lägen. Så mitt råd till dig är att ringa och rådfråga. Ha det så bra!

• Peggy05

Jag fick en blödning i v 6, åkte in på akuten och tjatade mig till ett vul. Allt såg fint ut, fast hon var osäker om hon såg hjärtat så vi fick komma tillbaka en vecka senare. Då slog det så fint. Hon sa att blödningar var vanliga - det känns då inte normalt - men så är det visst. Är i v 17 snart, så oroa dig inte, det går säkert bra!

• 030707

Tack för era svar, det känns lite bättre nu. Varje minut utan ny blödning öka hoppet igen att det kanske ändå kan gå vägen. Ska på vul nästa vecka.

• mamma79

Hade en blödning i v7. MVC ville inte kolla upp det. Jag var orlig och gjorde ett VUL hos en privat barnmorska. Allt var ok. Är nu i v32.

• Dina81

Ni alla som haft blödning var det bara vanlig blödning eller var det klumpar i den ? *Nyfiken*

• Majsan71

Jag blev gravid direkt efter ett ma och var inte ens medveten om att jag väntade barn men någon gång runt v 7 fick jag en ordentlig blödning. Jag reagerade inte nämnvärt för jag trodde att det var mensen som kom (hade alltså inte testat mig då). Kände hur det liksom stack till och jag började blöda. Strax efteråt kom det ut en stor klump när jag satt på toa och sedan blödde jag rött blod i någon timme. Därefter hade jag som en mörkröd flytning i några dagar.

När detta hände visste jag ju inte ens att jag väntade barn så jag blev inte orolig. Nu är jag i v 17 och har sett mitt lilla bus på ul två gånger hittills. H*n lever om och allt är bra med henne/honom.

Stor kram!

• Dina81

Gud vad kul ! Grattis till bebisen!

Svar på tråden Kort kraftig blödning i vecka 7. Några erfarenheter?