• dallring

koffeinfritt kaffe?

jag är i 2:a trimestern och redan från början bestämde jag mig för att sluta dricka kaffe eftersom jag är en attans 'kaffemoster'. ett fåtal gånger har jag fallti dit och tagit en kopp, men jag skulle hellre vilja hitta ett GOTT koffeinfritt kaffe. tyvärr verkar det vara en total omöjlighet!
    jag har testat 'hippievarianten', dvs Instant Chicory från Leroux, som är koffeinfritt och anses vara en hälsodryck (fullt med mineraler och fibrer) men det smakade gammal sur rostad bark. ingen hit om man är ute efter kaffe-smaken och gillar mörkrostat kaffe.
    så jag köpte Gevalias koffeinfria och det var det suraste, beskaste jag någonsin försökt få i mig.

det måste väl finnas något annat?
    jag tänkte annars ta en tripp ner till lokala te/kaffe-butiken och fråga, men det skulle vara bra om man hade något tips i bakfickan.

så är det någon som testat något som faktiskt är gott?

• Svar på tråden koffeinfritt kaffe?
  • ahlcec

Men? Varför kan du inte dricka vanligt kaffe då? Ett par koppar om dagen är väl ingen fara?
    Du kanske ska testa Milea, det där milda kaffet från Gevalia? Fast om det är mindre koffein i det vet jag inte.
    Jag har svårt att tipsa om koffeinfritt kaffe, det skulle aldrig falla mig in att köpa sånt.

• Min högsta önskan

Jag är också en riktig kaffetant..
    Men jag fortsätter dricka mitt vanliga kaffe MED koffein.
    Har dragit ner på mängden däremot. Dricker inte mer än tre koppar/små muggar om dagen Jämfört med det dubbla tidigare..

• Un Zéro

Ett par - tre koppar ar val ingen fara! Sjalv koper jag koffeinfritt Lavazza och blandar 50/50 med vanligt kaffe (espresso) och njuter som vanligt av mina dagliga espresso / latte! Smakar precis som vanligt.

• dallring

som sagt, jag är kaffemoster deluxe och 3 små koppar är vad jag innan klämde till frukost.... koffein har aldrig haft någon nämnvärd inverkan på mig så jag har haft ganska stor konsumtion med minst 3 omgångar per dag.

Milea har inte mindre koffein, bara mindre syra.
    däremot lät Lavazza bra, att de hade ett koffeinfritt är ju verkligen en dröm!

• Finelinefine

Jag dricker Nescafe Koffein fritt... om du pallar med pulverkaffe så e det faktiskt rätt gott... när man väl fått till sin egen blandning

• ahlcec

dallring - jag är själv värsta kaffeälskaren så jag får lite panik när inser att du tänker sluta med redigt kaffe.

Lavazza ÄR gott! Jag visste inte att det var koffeinfritt.

• dallring

gubben sprang inom Kahls på hemvägen och frågade vad de hade. tydligen hade de ett koffeinfritt, Columbia koffeinfritt, som de malde åt honom och som jag ska testa i kväll.
    www.kahls.se/

Svar på tråden koffeinfritt kaffe?