• emmies

deppressed och humörsvängningar pga p-piller?

......... blir ledsen för ingenting orkar inte ta tag i vardagen inte heller om min son som snart är 4 månader, blir ledsen och vet inte vad jag skall ta mig till när han e kinkig, (han börgar förmodligen att få tänder) är arg på min sambo nästan hela tiden och som jag tidigare sagt att jag blir ledsen för ingenting! bara att tvätta i tvättstugan blir ett förstorat projekt som jag hellre struntar i.. 

när jag blev med med barn i juni förra året hade jag precis ökat dosen på min medicin men var tvungen att sluta tvärt av när vi fick reda på att grabben blivit till.. jag har haft mycket depressioner i flera års tid och skall sätta in medicin för detta nu igen...
    det har varit ett rent helvete sedan förlossningen, fick veta att man kunde känna så och må dåligt pga omställningen från gravid till mamma, men nu är pojken snart 4 månader och det blir bara värre! vart är ljusningen? samtidigt börgar jag undra om jag mår sämre igen pga p-pillrerna jag nyss börgat äta? äter trinordiol kanske är det någon annan som ätit dessa och blivit sämre? tacksam för svar// emmie

livet är en fest !!!
  • Svar på tråden deppressed och humörsvängningar pga p-piller?
  • Andrundrun

Jag tror mycket väl att det kan bero på p-pillren. Jag kan inte äta p-piller pga humörsvängningar och deprissioner.

• emmies

finns det p-piller utan hormoner då? korkad jävla barnmorska jag har då som ger mig dessa när hon vet att jag mår dåligt?!

livet är en fest !!!
  • Petre

Man ska väl helst inte äta p-piller om man har anlag för depression. Det sa iaf min bm till mig. Hon rekomenderade spiral. Eftersom jag inte kan ha koppar så tyckte hon hormonvarianten var ett ok alternativ eftersom hormonmängden motsvarar ett minipiller i veckan.

• Saliro

hej

jag har ätit p-piller i ett år för ca 3år sedan men fick slutra med dom eftersom jag blev väldigt sjuk fick depression och panikångest vart sjukskriven och läkarna tror det hade kontakten med att jag åt p-piller

det tog mig 1 år innan jag blev av med min depp och panik men då åt jag cipralex nu är jag helt fri från det och idagens läge har jag kopparspiral..

skulle alldrig sätta in nått hormon i mig igen=)

• Saliro

hej

jag har ätit p-piller i ett år för ca 3år sedan men fick slutra med dom eftersom jag blev väldigt sjuk fick depression och panikångest vart sjukskriven och läkarna tror det hade kontakten med att jag åt p-piller

det tog mig 1 år innan jag blev av med min depp och panik men då åt jag cipralex nu är jag helt fri från det och idagens läge har jag kopparspiral..

skulle alldrig sätta in nått hormon i mig igen=)

• BenisMamma

Sluta med pillren på en gång! Blev lika för mig efter min förlossning när jag började äta p-piller. Sluta med dom är mitt råd.

• emmies

skulle ju gärna sluta på en gång men jag måste ju nån form av skydd.. spiral vill jag inte ha.. skall ringa bm i morgon och höra om det finns andra alternativ. // emmie

livet är en pest!!!
  • Anonym

ooh..är det kanske därför jag bara känner mig helt hopplöst deppig i bland kanske? nu ska jg snart ha min mens o jag har varit allmänt irriterad o sur i två veckor ung. o det är så mycket runt omkring men kan det bli sämre om man äter p-piller? har aldrig känt mig deprimerad eller någonting innan o jag äter samma p-piller som jg åt innan vi började försöka bli med barn.
    hmhm..allt är en enda röra i mitt huvud. på em då sambon är hemma vill jag helst att han o vår dotte rär någon helt annan stans.
    jaa..usch så det kan ställa till. förlåt att jag tog plats i denna tråden så mycket men jag var tvungen att skriva av mig nu när jag såg detta. stämmer in en del på mig med.
    så ja, hoppas du hittar något spom passar dig bättre ts, jag får kanske med ringa.
    *kram*

• Aros

Man ska inte ära p-piller när man har anlag för depression. Tycker det är väldigt konstigt och dåligt av din bm att inte informera dig om det. Jag har aldrig behövt medicinera för min depression men när jag åt p-piller blev jag helt rabiat. Skitgrinig och elak mot killen och tyckte allt i livet var meningslöst och jobbigt. Därför är såklart inte p-spruta eller hormonspiral ett alternativ.

Du kanske ska testa kopparspiral? Annars är det väl pessar eller kondom som gäller.

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • anique

Hej emmie

p-piller och antideppresiva går ej alltid ihop. Jag själv kan inte äta p-piller pga jag har återkommande deppressioner och käkar antidepp.

En del antidepressiva innehåller en massa hormoner. Inte så käckt att ta dubbla hormondoser samt som man har massor med hormoner i kroppen efter en förlossning. Inte så konstigt att du mår som du gör!

Byt p-piller eller sluta helt med dom.

Det finns alltid en ljusning efter en deppression.

• emmies

tack vad snälla ni är jag skall ringa bm i morron och be om råd och kanske kan se om det finns andra alternativ?! //emmie

livet är en fest !!!
Svar på tråden deppressed och humörsvängningar pga p-piller?