• Ensamheten

Bjudmat till kalas!

Min son fyller åt men samtliga gäster är vuxna hehe. Ge mig tips på mat att bjuda på. Gärna något som är kallt så det kan förberedas innan. Kanske lite olika plockmat?

Kramar!

• Svar på tråden Bjudmat till kalas!
  • Kejo

plockmat är ju en fantastisk idé. Kanske med ett tema; italienskt, spanskt eller libanesiskt? Det finns massor av bufférecept på tex www.tasteline.com men även på www.ica.se och www.arla.se

Vill du inte ha plockmat så är det ju en god idé att bjuda på mat som du kan laga i förväg och sedan bara skjutsa in i ugnen: lasagne, paj, potatisgratäng och kallskuret, olika pastasallader

• educated ninja

knytpartaj!
    alla får ta med det DOM gillar så slipper du gissa

• meya

Jag fyllde år i torsdags och då gjorde jag tre olika pajer, en kompis gjorde nudlar med kyckling och tog med hit, hade lite olika röror och bröd till, oliver, couscous med tacoköttfärs och såser till det, 2 olika sallader, ostbricka och kex, chokladtårta med vitchoklaskräm och vispgrädde och en prinsesstårta, det blev en och en halv paj kvar

• Ensamheten

Educated ninja, låter lite jobbigt fört de som åker nästan 100mil för att komma (dvs alla haha).

• educated ninja

hoppsan, ja, då är det ju lite svårare att ha det fräscht.

kör på kallskuret

• Carrrie

Varför inte ta och grilla! Marinera köttet i god tid innan och gör en potatissallad eller potatisgratäng till. Då kan man förbereda rätt bra innan. Lite sallad och sås och sånt till också förstås!

Italiensk buffé är gott. Finns bra recept på arla.se!

Eller gör en stor köttgryta i förväg och servera med baguetter som man värmer i ugn och en massa god ostar.

Smörgåstårta är ett hett tips om det är varma dagar och brukar uppskattas.

Svar på tråden Bjudmat till kalas!