• Anniepannie

Trött och bruna flytningar

Är enormt trött på eftermiddagarna och kvällarna. Hade bruna flytningar förra veckan och idag började de igen . Hade varit på en kort promenad och kände lite värk i magen, sen tog det nån timme så började det... Nu har jag inte ont men jag blir nervös. ska det va så här??? Andra som vet? Ska jag ligga på soffan hela tiden eller?!

• Svar på tråden Trött och bruna flytningar
  • elefanthonan

Att du har lite bruna flytningar kan ju vara för att slemhinnorna är lite sköra o därför blöder lite,har själv haft samma problem o varit inne på ultraljud tre ggr redan,är i v.15+2. Det är säkert inget konstigt men är du orolig så beställ tid för ultraljud.
    Vilken vecka är du i?
    Jag var oxå jättetrött i början av graviditeten o kunde mer eller mindre somna var som helst.
    Hoppas att du är nöjd med svaren o att de ger dig lite vägledning.

• ringbertha

Hej!

Jag var bara i vecka 6 när jag fick en liten blödning, ringde mvc, fick komma på ultraljud på sjukhuset. Allt såg normalt ut, men de kunde så klart inte garantera något. Blödningar/färgade fllytningar kan alltså vara helt normalt, men det kan oxå vara ett tecken på missfall, det sa hon. Jag har fått en ny tid om en vecka, då jag är i v. 8, då ska de titta igen för att se hur det ser ut, bara att vänta och hoppas på det bästa! Jag är oxå huuur trött som helst, mycket tröttare än när jag var gravid med första barnet, bara att ta alla chanser att vila! Håller tummarna för dig och din lilla bebbe

• lillälva

Anniepannie,
    Vilken vecka är du i?
    Jag hade bruna flytningar från ca v 10-17. Inte varje dag, men lite då och då. Var inne och kollade upp att allt var bra i v 12, mest för att slippa oroa mig hela tiden, BM sa att flytningar som inte innehåller färskt blod i princip aldrig är tecken på mf/ma eller dyl. Att vara orolig kan vara minst lika jobbigt som att ha ont - kolla upp det om det fortsätter.

Jag har även varit inne akut till sjukhuset en gång i v 18, pga kraftiga smärtor/kramper i magen. Allt var dock bra med bebisen då oxå. Fick dock stanna för observation.

Vad gäller tröttheten så är det först nu, efter v 20, den har börjat släppa för mig. Har inte känt igen mig själv tidigare under graviditeten. Har inte orkat någonting mer än att jobba och sedan ligga i soffan. Nu känns det fantastiskt att kunna hänga med kompisarna ut och fika etc på kvällarna. Jag får lite dragningar på undersidan av magen när jag har gått mycket under en dag eller är trött, men det är ju helt naturligt.

Mitt tips är att lyssna på kroppen och vila när du är trött! Jobba halvdagar ett tag om du har möjlighet osv.

Lycka till!

• Anniepannie

Tack för att ni finns tjejer!
    Jag är i vecka 8 idag... Tack och lov så gick flytningarna över för den här gången. Nu är jag "bara" tok trött. Tack och lov så är jag redan "sjukpensionär" så jag kan ligga hela dagarna om jag vill. Jag har fibromyalgi. Idag fick jag dessutom tokstopp i magen. det hör inte till vanligheeterna i min värld om man säger så... Inga detaljer...
    . Ringde BM igår igen... 3 gången på 3 veckor. Tur att dom är van med nervösa blivande mammor. Hon sa att jag kunde ta det lugnt.

Svar på tråden Trött och bruna flytningar