• Tessou

Barnmusik? Näe!!

Alltså.. våran granne nedanför spelar OFTA en låt som går:

"Åh, va det är skönt att va naken! Svänga på snabeln o vifta på baken!"

Hennes småkillar (3 o 5 kanske?) går omkring o sjunger på den utomhus och lär de andra barnen......
    Förste gången jag hörde de sjunga så började jag skratta men tänkte sen.. "Vet de vad de sjunger egentligen?"

Är man förälder får man väl lyssna på sånt när man är själv (de har delas vårdnad). De värsta är att de låter som Mora Träsk-gubben...

Jaja, ville bara skriva av mig!

• Svar på tråden Barnmusik? Näe!!
  • Majsan70

250 kilo kärlek tror jag att gruppen heter. Själv tycker jag att den är jätterolig o mina barn får gärna lyssna.

• NenniePennie

hehe, vet vilken låt du menar.. och jag tycker inte heller det är en barnvisa.. :-/

• PeggyLee

Ganska harmlös tycker jag.

• BrideOf Rocky

Men vaddå?

Det ÄR ju skönt att vara naken ju!
    Fattar inte vad det skulle spela för roll att barn sjunger att det är det?
    Vi är ju för sjutton födda nakna.

• jennypennypannkaka

Okej.. Jag brukar lyssna på Björn Rosenströms låtar när jag känner för det.. Det är nog lite grövre..

• Dinkanesh

Förstår inte riktigt vad som är så farligt med den.
    Det är ju faktiskt väldigt skönt att vara naken!

• Tessou

Tänker mest på att barnen lär alla andra de.. undrar vad deras föräldrar tycker om de..

Visst, de är en rolig låt.. lyssnade själv på den för 5 år sedan

• jennypennypannkaka

Äh, jag tror inte att det är nån som bryr sig!

• Ammi1970

Vet några "raggar-barn" i Skåne som i stort sett kan varenda Eddie Meduza låt ...

• Majsan70

Men VAD är det för fel på låten och en unge sjunger den?

Jag förstår att människor får fördomar o dylikt av såna inställningar.

Håller med Jennypannkaka
    Vi lyssnar oxå på Björn Rosenström och han berömda låtar. Mycket värre, men mina barn är inga Huliganer för det.

• jennypennypannkaka

Tack Majsan, jag är alltså inte ensam..

• Tessou

Alla får ju tycka som de vill.. men mina barn skulle nog inte få lyssna på den iaf! Kanske när de är större..

• jennypennypannkaka

Piercad i ollonet, det ska man vara för annars kan man inte känna nååååågonting, när man haaar seeeex.... Det vill säga knullaaaaar...

Haha, fan va trött jag är..

• NenniePennie

jenny: haha jag skulle aldrig låta mina barn lyssna på den...

• jennypennypannkaka

nää.. där går faktiskt gränsen för mig också..

Nu kan inte sonen prata än, så än kan jag spela vad jag vill..

• lollajapp

Mina barn får lyssna på såna låtar oxå. Ser inget fel i det om de inte är allt för grova texter. Min 4 åring älskar Eddie Meduza och Moraträsk och sjunger jämt på de låtarna.

• mamyleine

Hehe, om du tycker den är hemsk skulle du höra när sonens pappa spelar eddie meduza hemma.

Svar på tråden Barnmusik? Näe!!