• Min William

Heter din son William?

Hej! Kanske har du oxå en underbar son som bär namnet William. Undrar när han har namnsdag och om du har en längre beskrivning på dess betydelse. Har hittat att det betyder vilja, tänkte om det finns ngn längre text om namnet.

• Svar på tråden Heter din son William?
  • Skogsstjärnan

Jepp, jag har en underbar son som bär namnet William Vi bor i Finland och här har han namnsdag 6.4. Minns ej vad namnet betyder mer än att det är engelska motsvarigheten till Vilhelm.

• Prinsessan Malin

Min son heter William, jag har läst att det kommer från Wilhelm som betyder precis som du säger vilja men oxå hjälm... jag tror att det var på www.kanalen.org jag läste det när han var nyfödd januari -03

• Skogsstjärnan

Ha ha!!! Vad bra det passar Min mamma säger "William med en egen vilja", för han har VERKLIGEN en egen vilja

• Opehlia

Har en bedårande liten son som heter William som är 6 mån.

Tyvärr så har inte William ngn namnsdag längre.

" År 1993 fick William för första gången en namnsdag att fira men den blev bortrensad vid vid den senaste ändringen av kalendern. Från år 2001 får William äta tårta på Vilhelmdagen den 6 april."

• mammas älskling

min son heter också william.... han är 8 månader...

william har ingen egen namnsdag utan han firas på willhems-dagen...

• Skrutteruttan
    Har en son på 7 år som heter William....
  • dinos

har också en son som heter william och han är snart 3 år.

• WillMamma

Här har vi en liten William på 2,5 år

• MAGU

William hade namnsdag den 14 aug när min William föddes men som någon skrev så togs det bort 2001...

• Hailie

Min son heter William. Hans farfar brukar säga vilda Wille...
    Men han är bara 6 veckor... Han vet väll vad som väntas ;)

• Glad och Gravid

dom har tagit bort hans namnsdag därför valde vi 2st andra namn

Mamma till William 16/4 -06
Svar på tråden Heter din son William?