Tror ni det är billigt att resa utomlands i slutet av Augusti?
Tänkte att då har ju skolorna börjat, sista minuten borde vara billiga då?!
Vad tror ni?
Tänkte att då har ju skolorna börjat, sista minuten borde vara billiga då?!
Vad tror ni?
Ja, det tror jag. Så brukar det vara iallafall.
Ja, så brukar det vara.
Oj vad snabba svar!
Ja, jag hoppas oxå det, någon som jobbar på resebyrå kanske som har vana av sådant?
Jobbar som reseledare och mitt svar är att det beror helt på vart du ska. Destinationer med många tyskar och italienare tenderar till att bli mycket dyrare under augusti (dessutom höjs priser på restauranger, i affärer osv.) och många bolag erbjuder inte ens särskilt många resor då. Sista helgen i augusti faller priserna igen för att bli rätt ok i september men så är det så många andra faktorer som spelar in också, t.ex. hur mycket som redan är sålt, vädret etc. "Mitt" bolag har inte några avgångar alls 15-20 augusti.
Mycket billigare kring 1000 lappen. Havet är varmt och det är inte lika mycket turister. Trevlig resa!
Jaha, vad trist!
Jag ringde till ticket för en stund sedan och det fanns massa avgångar i hela europa, spanien, grekland, turkiet m.m sa dom med apollo , och fritidsresor ända till början på oktober,det mesta var dock fullbokat till i mitten av september, sedan så sa hon att i november är det rätt lungt till December, sen så brakar det loss igen.
Hon tipsade om sista minuten, så nu håller jag tummarna.
Men vilka länder har ert bolag i?
Tack sweetolf!
Mammutten81: gjorde ett "stickprov" på Ving och på juli och augusti skiljer det 200-300 på deras nuvarande priser på ett medelboende så hur mycket till det sjunker beror på bokningsläget när det närmar sig. Alla större bolag har resor men inte alltid till så bra priser och om det mesta är fullbokat lär det inte komma så mycket av deras ordinarie hotellutbud på sista minuten MEN däremot kommer det säkert ospec. resor till bra priser när bolagen bokar upp hotell de i vanliga fall inte erbjuder. Och det kanske är mindre viktigt exakt hur det ser ut där man sover? Det är ju upp till var och en. Varning bara - när skatten kommer i augusti bokas det ofta mycket resor. Idé att boka innan dess således.
Tack för tipset!
Saxade detta från Ving. Berättar lite tydligare än vad jag gjorde vad ett ospec.boende är. Men det vet du säkert redan om du har rest förut.
Dubbelrum utan garanti för dusch och toalett på rummet. Inkvarteringen är ospecificerad och hotellet kan inte bekräftas före avresan. För ospecificerade resor till destinationer med flera delresmål kan ni placeras på vilket resmål som helst inom Vings ordinarie program. Du kan inte i något hänseende ställa samma krav som på en ordinarie/specificerad resa. En restplats är inte en realisation av en ordinarie resa. På detta pris gäller inga rabatter.
Inkvarteringen blir enkel och oftast på hotell som inte ingår i Vings ordinarie program. Vid bokning av ospecificerad resa informeras det inte om eventuella störningar från byggen, trafik, närliggande restauranger och diskotek. Byte av hotell förekommer, ibland med kort varsel. Vanligtvis bor man i dubbelrum men även ett sovrum i en större lägenhet kan komma ifråga. Privat dusch och wc kan bara påräknas, då detta speciellt bokats. Om inte annat står angivet på resebeviset kan du komma att dela rum eller lägenhet med en eller flera personer. Ett resesällskap med fler än ett rum kan inkvarteras på olika hotell. Inga måltider ingår. Städning under vistelsen kan inte påräknas. Anvisat hotell kan ha begränsad färdledarservice.
lycka till och trevlig semester
ja, det är inga problem, men tack så mycket för infon!
Vi ska åka sista minuten i mitten av september. Sista minuten fungerar bra, tycker jag, och ingen jag känner har någonsin blivit besviken. Jag menar - vem skulle komma på ideen att bygga ett hotell utan duschar och toaletter?
Resorna till Medelhavsländerna brukar sjunka när skolorna börjat och i slutet av säsongen är det nog ännu billigare. Vill du åka längre bort så är det i december det är billigast, före jul alltså... Då åker vi!
Vi funderar på att ta en sista minuten resa i september (början), jag pratade med Ticket och man kan lägga till någon 100-lapp och få bekräftat att man får med dusch och WC själva och om man hamnar på hotell eller i lägenheter. Vad tror ni en resa kan kosta till Turkiet i början av september?
Vi åkte den tiden förra året och det var inte särskilt billigt. Början av juni och början av januari brukar oftast avra billigare. Sen beror ju augustiresornas pris lite av hur sommaren har varit, har vi haft värmebölja här brukar det vara billigt att resa. Att få skulle ha semester i augusti stämmer väl inte? Dels har de flesta europeer semester då vilket trissar upp priserna även för oss svenska och sen är det vanligt att vi svenskar semestrar senare och senare.