min favvo finns dte bild på i galleriet.....
fyllning i lager ett är bredbar leverpastej som man blandar med lite vispgrädde och kanske lite finhackad gurka eller bostongurka.
lager två är skagenröra, antingen köpt eller hemgjord. i hemgjord har jag, hackade räkor, cremefraich(den fetaste sorten för den är godast) majonäs, hackad rödlök citronpeppar, salt, gräslök.
om man inte gillar leverpastej kan man byta ut det mot samma som räkröran men istället för räkor har man riven ot och finhackad skinka(smörgåspåläggsskinka)
det vita klägget uppepå är philadelphia blandat med cremefraich så den blir läsare och mer lättarbetd. vet att endel använder mjukost.
om man ska göra som "på riktigt" så kan man trycka fast smulad smördessmulor på kanterna...ni vet det frasiga på wienerbröden.....men jag tycker det är lättare med gurkskivor.
Personligen så tycker jag dte blir en ganska salt smak med landgångsbröd så jag kan rekomendera att använda sånna där halvmåneformade mjuka bröd...min favorit kalas Juliakaka....men det finns ju annars hönökaka osv. dom har en liten sötare smak som balanserar bra till fyllningen.
uppepå lägger jag rullar av skinka, rullar av ost. räkor, kokt ägg vindruvor, citron, tomat, gurka och garnerar med persiljekvistar. några vrid med pepparkvarnen över räkorna är fint.
man kan också garnera med jordgubbar eller burkmandariner istället för vindruvor och att lägga stenbitrom röd eller svart. lax rosor med en dillkvist i kan också vara fint.
Lycka till!!!!