• FrogLeg

Hamax Kiss

Har köpt en Hamax Kiss den är jättebra förutom en sak... Spännet *suck* de är jättetrögt att öppna (visst det är ju bra de så inte barnen kan öppna de, men att de är så pass svårt att öppna så knappt inte en vuxen kan öppna hmm) Är de fler som upplever de så? Hur har ni löst de?

Jag har tittat på den nya modellen av Hamax cykelstol och den har ett spänne som är mycket enklare att öppna... Kanske de gåra att byta ut selen? Nån som vet?

• Svar på tråden Hamax Kiss
  • helene306

Selen går att byta ut, det sa de till mig när jag köpte vår cykelstol. Hör med butiken där du köpte stolen.

Vi köpte en Spectra Kiss och jag fattade inte spännet i början, slet och svor tills jag såg en röd liten plupp i mitten på spännet som ska tryckas in samtidigt som man knäpper loss spännet på sidorna. Då gick allt mycket lättare!

• FrogLeg

helene306
    Jo jag vet det är samma konstruktion men de är trögt endån
    Var på cykelaffären idag o pratade med han jag köpte den av... Men han visste inte så mycket han var tvungen att höra med Hamax. Men han testade att öppna spännet på en stol i butiken och visst han hade oxå problem...
    Tycker de borde gå att byta till den nya selen men vi får se...
    Hoppas iaf att de löser sig för nu är de inte så kul att ge sig ut för att cykla

• helene306

Kanske är det felkonstruktion på de spännena?? Där jag köpte sa han att det bara skulle vara att beställa nya till stolen ifall de tidigare av någon anledning skulle vara sönder.
    Var det längesen ni köpte stolen? I annat fall tycker jag ni borde få byta.

• FrogLeg

Nej de var i höstas men de är först nu som jag börjat använda den (förra veckan) Därför uppkom problemet nu! Men jag tycker absolut att dom måste göra något åt de för så kan jag inte ha de Så jag ska stå på mig

Svar på tråden Hamax Kiss