• woow

kan tändvätskan "komma in i" köttet när man grillar???

Grillade med sambons föraldrar idag, när vi ätit ett tag började vi prata om att köttet smakade "tändvätska"...då sa dom att dom kanske laggt på köttet för tidigt!!! Nu är jag super orolig, kan det finnas nåt farligt i köttet vi åt???
    Inte blir jag lugnare av att jag inte känner av nå sparkar efter det heller...bara pyttelite buffar för några timmar sen...

• Svar på tråden kan tändvätskan "komma in i" köttet när man grillar???
  • Essica

om tändvätskan kommit i köttet så hade köttet nog brunnit upp... det smakar alltid annelunda när man grillar med kol o tändvätska.

• eeroo

Hur fört la ni på köttet?
    Asså ja tror verkligen inte att de kan komma in
    de eldas ju bort

Emma

• woow

eeroo:

Jag vet inte var inte med just då...

• woow

eeroo:

Jag vet inte var inte med just då...

• pemi

Tror säkert inte det kan vara farligt med tändvätska. Det är ju lukten av tändvätska som fastnar i köttet och inte vätskan i sig.

Har läst flera trådar om tändvätska och ndrar bara varför man använder det? Vi har istället en "grilltändare" ett elektriskt "grillelement" som värmer upp kolen tills de tar eld. Blir superfin glöd av det och inga kemikalier behövs. Enda är ju att man behöver tillgång till elkontakt.

pemi

• idape

Detta undrar jag oxå över! Blev serverad sådant kött igår. Nu undrar jag om tändvätskans giftiga ångor kan sätta sig i köttet?!

Svar på tråden kan tändvätskan "komma in i" köttet när man grillar???