• Little Ms Chatterbox

Ge. Mig. Godis. NU!

Jag är så otroligt godigsugen! Har gjort flera vändor till skafferiet men det är ännu ingen som har varit och lagt dit något gott. Snart äter jag vad som finns där. Hmmm...
    Går det att äta chokladstössel med sirap tro?
    Är det någon som har något skafferi tips? Inte med choklad, ammar ett barn med mage gjord på silkespapper!

• Svar på tråden Ge. Mig. Godis. NU!
  • seSSa

kakao då??
    du kan ju göra kola och ha i skafferiet/kylen... mumsigt gott, dämpar sug snabbt, snabbt att göar och billigt

• giz

gooooooooooods jag vill oxå ha gooooooooodis

Roses are red, violets are blue But a face like mine belongs to the zoo. Don´t feel bad, don´t feel blue. Frankenstein was ugly2
  • Jenny Tom

Apelsinkola

Ingredienser
    Portioner: ca 50 st

3 dl vispgrädde
    3 dl socker
    1 dl ljus sirap
    1 tsk ättiksprit, 12%
    rivet skal från 2 apelsiner

Tillagningstid: Över 20 min
    Svårighetsgrad: Medel

Gör så här
    Blanda grädde, socker, sirap och ättika i en gryta. Låt koka häftigt utan lock tills kolan tjocknat. Gör ett knäckprov dvs häll lite av kolasmeten i ett glas med kallt vatten. Går det att forma smeten till en rund kula har kolan kokat färdigt annars får den koka några min till. Ta grytan åt sidan och blanda i apelsinskalet. Häll upp kolasmeten i en väl oljad liten form, ca 15x15 cm. Låt kolan stelna innan den skärs i bitar med hjälp av en bakskrapa eller vass kniv. Linda eventuellt in kolan i cellofanpapper.

Man kan smaksätta med annat också typ vanlilj eller varför inte citron eller annat man gillar.

• Little Ms Chatterbox

Har ätit ett äpple och ska dricka lite Loka citron. mycke av suget gick över efter äpplet. lite putt faktiskt, ville ju ha GODIS!

• Little Ms Chatterbox

Nu sitter jag här ingen och är godissugen och affären är stängd i detta lilla samhälle. Godis GODIS

GODIS
    godis.gidis.

GO-GO-GOdiiiiiis Godis
    godis
    godis.

Godis

Svar på tråden Ge. Mig. Godis. NU!