Hur många barn bor ni med i en tvåa?
Vi bor på 50 m2 i en lägenhet vi stortrivs i. Har börjat prata lite om ett andra barn och skulle gärna bo kvar. Är det fler som bor med två barn i en tvåa och hur har ni gjort då?
Vi bor på 50 m2 i en lägenhet vi stortrivs i. Har börjat prata lite om ett andra barn och skulle gärna bo kvar. Är det fler som bor med två barn i en tvåa och hur har ni gjort då?
Vi har två barn och bor kvar i vår 2:a. Är jättekluven till att flytta. Vi trivs jättebra här.
Vi sover i vardagsrummet. Vår stora som är 4 år har eget rum, men därinne har vi också spjälsängen så lilltjejen (6mån) sover därinne också. Övrig tid är ju bebisen i kök eller vardagsrum förståss
Tyckte det blev för trångt med spjälsäng i vardagsrummet också...
Första 3 mån sov hon i barnvagnsinsatsen bredvid vår säng eller i vår säng. Sen flyttade hon in i storasysters rum.
Vi tänkte bo kvar ett tag till iallafall. Jag ska fixa våningsäng senare tänkte jag. Men det ska ändå vara "mest" stora tjejens rum. Lillan får ha nån hylla i köket eller nåt med sina grejer. Det dröjer ju ändå ett bra tag innan hon kan leka själv i storasysters rum. Det är ju ganska stor åldersskillnad...
Jag var lite orolig innan hur allt skulle lösa sig. Men det har verkligen funkat över förväntan!!! Hittills iallafall...
Lillan somnar i spjälsängen vid sju, sen smyger jag in med stora tjejen vid halvåtta och lägger henne. Saga får vi läsa ute i soffan nuförtiden men det går ju bra det också!
Hej! Ska säga direkt att jag inte bor i en tvåa utan i en fyra. Men tror att det är jämförbart att ha två barn i en tvåa och fyra barn i en fyra, som vi har. Vi har delat av vardagsrummet och gjort en del till föräldrasovrum. Småbarnen delar ett rum och de två stora barnen har varsitt rum.
Så visst kan man trixa och fixa för att bo kvar i en trång lägenhet som man gillar. Finns det hjärterum....
Vårt problem har mer att göra med garderober och skoförvaring, eftersom vi har två stora barn, med stora skor *S*
Så länge barnen är små tar varken de eller deras saker så stor plats.
Är helt övertygad om att det skulle funka att ha två barn i en tvåa. Lycka till!
Jag bodde med 3 söner i en tvåa i några år. Gick alldeles utmärkt - sönerna delade sovrummet och jag hade en vrå i vardagsrummet. Största fördelen var att vi bodde billigt vilket bidrog till att vi idag flera år senare har ett stort & trivsamt boende.
Hej! Sitter här ock kikar runt, Själv bor man i 1:a med sovalkov med min grabb går allses utmärkt ock ändå är han tonåring, Tycker att varför ska man bara betala dyra kostnader ock bo billigt ock kunna göra nått annat för pengarna. Ha det kram.
För några år sedan så bodde jag med mina 4 barn i en tvåa på 56 kvm. Det var trångt men det gick Man får göra praktiska lösningar. Matrummet fick bli sovrum för 2, sovrummet delades av till 2. Vardagsrummet var en kombi... Sovrum, matrum o. tv-rum
Alllt går om man vill och trivs. Nackdelen var att det såg stökigt ut bara EN leksak låg på golvet. Men det får man ta
jag bor inte i en 2a utan i en 3a men jag har 4barn.barnen e 11år 8år 2år och 7månader!killarna delar rum jag och tjejerna delar rum!trångt JA men de går!
vi bor 2 vuxna, 1 barn och 2 katter i en tvåa på 67 kvm. sonen är bara 5 månader men jag skulle inte vilja bo här med fler barn men det går ju verkligen om man behöver
Min vännina bor iofs i en 3:a...
Men de har 4 barn + ett helgbarn.
Och det fungerar superbra!
Jag bodde i ett år med mina två barn i en tvåa på 52 kvm och kokvrå. Sen flyttade min sambo in och så fick vi en dotter. Då bodde vi tre barn, två vuxna en stor hund och en katt i samma tvåa i 6 månader. Trångt, men billigt.
oj va ni är duktiga.
vi är bara jag å min man i en trea å vi tycker nästan de e för trångt, om vi får barn hade vi tänk å flytta, fast de e mest för att planlösningen e så dum så man får knappt in en barnvagn, å ingen plats för skötbord på toa,
men jag blir impad på er !!