• Nervous wreck

Akryl-naglar...

Åh, nu har jag världens ångest! Gjorde akryl-naglar för ca 3 veckor sedan. Ångest dels för att det luktade så starkt medan dom fixade naglarna, tänk om jag har skadat barnet? Och hur tusan får man bort dom? Räcker det att försöka hemma med hjälp av en skål fylld med aceton eller ska man gå tillbaka för att få det gjort av ett proffs? :(

Hjälp!

• Svar på tråden Akryl-naglar...
  • Ea30

när jag gjorde sist så satt de tills dom ramlade av själv! gick inte att få bort dom vilket iofs va bra för jag ville ju ha dom !

• Nervous wreck

Men mina har en ful utväxt...som en kant, riktigt frustrerande! :(

• Nervous wreck

Vill ha fler svar... :)

• Freakgirl

när ja gjorde såna naglar så filade jag ner, akta dej så du inte filar förlångt ner på din egen nagel bara. Men jag började med att klippa ner nageln, sen köpte ja fler olika filar, grova och fina. sen är de bara fila fila fila..:) naglarna under blir inte så fina efter, men ja la på ett klarlack så av det bra sen..!

Lycka till!

• sweettooth

Gå tillbaka till salongen där du gjorde de annars så kan de hjälpa dig att få bort dem utan att skada din egen nagel så mycket.

• AnnaGBG

Men varför ska du ta bort dem? Vill du inte fylla dem? Det är ingen fara att fixa naglarna när du är gravid. Di sitter ju inte där under hela graviditeten och andas och förresten så var en tjej jag var hos höggravid och hade jobbat hela tiden.

• April Mamma

Ang om det är farlig för bebben i magen så är det ingen fara..Tänk på alla tjejer som är ex frisörer o dyl och är gravida dom står ju i "lukten" varje dag...vilket kanske inte är det bästa men oroa dig inte för det!

• Duckan74

Jag löser upp mina naglar hemma i acetonbad. Tar lång tid, men samma procedur får du gå igenom på salongen.
    Köp en bra nagelstärkare att måla på naglarna efteråt.

• April Mamma

Ett tips är att göra gele-naglar istället..

• Nervous wreck

Okey, tack för alla svar! Jag känner mig lite lugnare nu och ska försöka bli kvitt dom imorn :)

Svar på tråden Akryl-naglar...