Vart köper man billiga flyttlådor?
i göteborgsregionen.
Skriv gärna antal och pris också.
vet ni om de är stora och bra så skriv gärna det också.
i göteborgsregionen.
Skriv gärna antal och pris också.
vet ni om de är stora och bra så skriv gärna det också.
ikea har bra vet ej va de kostar.. och ja vet att hornbach har...vet tyvärr inget pris...men man kan ju ringa och fråga så man slipper åka runt hrla stan för att kolla......
Inte de allra billigaste men Shougaurd (stavning???) är riktigt riktigt bra. Finns att köpa ute vid deras lager i Mölndal och finns i flera storlekar. Dessa kartonger verkligen håller för flytt och förvaring!
Båda de alternativen räknar jag som dyrare flytlådor.
Jag tänkte på sånna som kostar 200 för 10 st typ
själv har ja flyttat ett antal ggr.. och vi har använd ikeas stora papppåsar.. är hur bra som helst... då packar man inte för tungt och orkar bära...
bauhaus hade 10 för 199 när vi flyttade 2004. och det är riktiga flyttlådor! det är säkert samma pris på dem idag, eller åtminstone i närheten. sen köpte vi några av flyttfirman också, de var lite dyrare, men det kan också vara värt att kolla upp. en del firmor har dessutom lådor till uthyrning!
Ta banankartonger i affären, är mindre och enklare att bära.
Byggvaruhusen brukar ha erbjudande när det gäller flyttlådor. Då brukar dom inte kosta så mycket. Kolla där.
Annars hör med någon flyttfirma om du får köpa av dom. Även saneringsfirmor brukar ha flyttlådor.
Banankartonger ska vi ha, de är bra till tunga grejer eftersom de inte är så stora. Men flyttkartonger är super till textiler och sånt som inte är så tyngt.
Tänkte oss 20-30 banankartonger och 20 flyttlådor - vi har mycket saker
Det är fjärde gången vi flyttar nu på drygt 3 år så man kunde tro att vi har lärt sig
lärt oss skulle det ju naturligtvis vara
Bauhaus eller hur det nu stavas har riktiga för 199 och då får du 10st....
30-40 kartonger = mycket saker? vi hade över 100 när vi flyttade sist vi fast, då var allt som gick ner i en kartong också packat i en kartong så vi hade nästan inga "lösa" grejer alls.
men om ni bara ska ha sådär 20st så kolla på bauhaus, eller något liknande byggvaruhus!
Köp begagnat!
Bra flyttkartonger håller för många tillfällen. Och tror du verkligen att 20 räcker?
Min erfarenhet är att det går åt betydligt fler än man tänkt sig. 20 låter väldigt lite (även om ni har bananlådorna också)
, men å andra sidan kanske ni bor litet och har väldigt lite saker.
nja vi bor väl ganska stort och har mycket saker men vi är bra på att packa Faktum är att många lådor redan är packade ute i förådet... eller snarar de är inte uppackade sen förra flytten...
Vi hade också över 100 lådor när vi flyttade. Och då flyttade vi från en 3:a på 75 kvm, utan att ha speciellt mycket saker. Fast vi packade ALLT i flyttkartonger, och oj vad enkelt och smidigt det var!
Måste bara tipsa om blocket...vi köpte 30 kartonger för 250 kr
blocket har jag också kollat men hittade bara en i vårat område.
Men jag tänkte nog främst på vart man får tag på nya
Harald Nyborg har två storlekar 10 stora kostar 169:- och 10 små kostar 89, priserna varierar lite från månad till månad. Men under 200 tror jag du får 10 stora för varje månad.
både bauhaus och hornbach har så billiga.