• Anonym

ömma acneliknande blåsor i underlivet

Har fått några ömma mm-stora blåsor/knottror som liknar inflammerade finnar på yttre blygdläpparna samt ovan klitoris. Dessa går ej att klämma och gör så j-a ont.
    Är gravid och har gjort klamydiatest så det är ej detta.
    Har även fått en massa vita illaluktande flytningar på sista tiden.
    kan detta ha ett samband?
    Knottrorna har jag bara haft en knappt en vecka.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden ömma acneliknande blåsor i underlivet
  • lovely lily

Kan det finnas risk för att du någon gång smittas av kondylom? Du kan ha smittats utan att veta om det och kondylom kan ligga latent i kroppen länge innan du får symtom... Kolla upp det

• mammagbg

Låter som Kondylom eller Herpesblåsor, du borde absolut kolla upp det, flytningarna kan vara en reaktion på att det påger en infektion i underlivet. Det är viktigt att ta reda på om du har någon av dessa sjukdomar eftersom det kan påverka barnet vid förlossningen...

• BoRut

Hej!
    Det kan också vara åderbråck i underlivet vilket är helt ofarligt men inte så kul. Det är pyttesmå blodkärl som brister så att det blir små blodblåsor som kan klia..

Hoppas det är det du drabbats av, be din barnmorska kolla nästa gång du är där på besök.

• getingmidja

Det låter inte som åderbråck i underlivet i alla fall. ( Jag har det själv.)
    Finns det någon i din närhet som har/haft svinkoppor?
    Mina barn hade det, och jag fick utslag i just den nedre regionen.

• Anonym

nej, ingen har haft svinkoppor.
    Ska tillägga att knottrorna uppstod efter jag och min man
    haft sex flera gånger den dagen. Kan det vara små inflammationer orsake av allt tryck och gnugg?

• Anonym

Hej, jag tycker att det låter som inflammerade talgkörtlar. Händer mig från och till, de går bort av sig själv efter ett tag.
    Jag belv själv orolig första gången och gick till gyn och fick förklarat för mig att det var ofarligt. Hoppas det går över snart. 

• Nika75

Jag tycker att du ska gå till en gynekolog och kolla upp detta. Och gå med en gång, medan du har utslagen, och vänta inte. För OM (jag säger bara OM) det är t ex herpes kan man bara se/ta prover när man har blåsorna. Det kan också vara helt ofarliga finnar men det är svårt för oss läsare att säga.

Dessutom, att du har illaluktande flytningar tyder ju på att någonting inte står rätt till. Det behöver inte ha med blåsorna att göra, men det kan väl vara bra att få svar på vad det är också...

• Anonym

jag tror att de e en könssjukdom...pinsamt å just att du säger att de kom efter sex...kolla verkligen upp de..

• Daidi

Det låter som att det kan vara kondylom.
    Herpes ligger väl inte kvar och väntar på att bryta ut? Det kommer väl symptom på en gång?
    Kondylom kan du ha haft hur länge som helst, eller din man.
    Men kolla upp det!
    Det är ju bra att få behandling om så krävs, så att du kan fortsätta ha skönt sex!

• gosmamma

daidi

herpes kan ligga latent i flera år innan de blossar upp

Svar på tråden ömma acneliknande blåsor i underlivet