• Jocko

Dopklänning???

Hur skall man göra om man inte kan komma överens om vems släkts dopklänning man skall välja?

• Svar på tråden Dopklänning???
  • discodivan

usch vilket dilemma, då får man väl ta en ny helt enkelt om det är omöjligt att komma överrens, eller komma överrens om att ha den ena nu och den andra till nästa barn

• Mumin

Jag skulle köpt eller sytt en ny och sagt att vi vill skapa en egen tradition.

• liten ior

köp en ny till dina barn o, barnbarn osv

• LinaT

Denna diskussioon förekommer visst i många hem... Jag har själv samma problem, eller snarare problem med svärmor som mer eller mindre kräver att "hennes" ska användas.

Tipsar dig om att söka bland gamla inlägg, jag hade själv frågan uppe för någon månad sedan, och fick många bra tips och idéer. Vi har lagt frågan på is så länge, eftersom ungen inte ens är född ännu...

Lycka till!

• Fommpen

Jag är också helt säker på att den frågan kommer att dyka upp när vi får barn. Min mamma har sparat den klänningen som jag och min syster hade när vi döptes. Den är jätte fin. Men på min sambos sida så har de en dopklänning som alla sambons bröders barn har haft/ska ha. Svärmor broderar in alla barnens namn i den åxå.. Så jag vet att det kommer att bli ett dilemma!

• mammajenny

Hm, va jobbigt, men kan ni inte säga att ni tycker att det är en jobbig sits och att ni kanske kan komma överens om nåt.Kanske om ni får/har en tjej och då tar tjejens sidas klänning och tvärt om.......äsch vet faktiskt inte, glad att vi inte hade det problemet eftersom vi på min sida inte hade nån och min sambos sida hade

• MalinI

Vi köpte en helt ny klänning bara för att slippa tjafs. Hellst hade jag velat sy en, men om jag skulle sy... Det skulle vara en upplevelse
    En elefant i en glasbutik...

Hade ju velat ha min, sambon brydde sig inte, men vi gjorde det lätt för oss. Vi sa till släkten att vi ville ha en egen.. Alla accepterade faktiskt. Trodde det skulle bli bråk...

Lycka till.

• hjartat73

Jag håller med sy eller köp en egen för det kan väl vara kul för era barn att få en egen där bara deras namn står.

Kramar

• MiaD

Jag hade köpt en ny eller sytt en själv. Hoppas att det ordnar sig. Kram

• Amorina

Jag syr helt enkelt en egen till min lilla tjej, allt är nu frid och fröjd!

Svar på tråden Dopklänning???