• MaNiMi

Barnkläder med extra vidd, var hitta?

Blir knäpp snart..
    Skicka efter ett par byxor i D storlek åt sonen, visst de var lagom i midjan till hans bror som är ganska smal. Så de skicka jag tillbaka med ett argt brev.
    Köpt på Lindex tidigare då de haft ett hyfsat sortiment, men är samma sak där nu, finns ingenting.
    På H&M blev jag riktigt förbannad, frågade men fick till svar att de inte hade "för det inte var nån efterfrågan"..höll på att vråla men behärska mig å sa lite surt att -va fan är det jag gör nu då!!?...å tror nog fler frågat innan.
    Ni som har barn som är lite överviktiga, var hittar ni kläder åt dem? Finns de några butiker i stlm som har lite bättre sortiment..bor i en byhåla men kanske värt en resa..
    Sonen vill helst ha jeans, snyggbyxor osv.
    Förstår inte att affärerna inte kan ha iaf ett par blåa och ett par svarta jeans med extra vidd i lite olika cl-storlekar.
    Det är ju ändå basplagg å det lär ju finnas intresse för det!
    Men som sagt har nån hittat nå bra butik/ nå bra märke/ osv så är jag tacksam om ni vill dela med er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-30 14:45:16:
    hmm, vet inte hur jag ska tolka bristen på svar..
    kanske är så att det är fler som har svårt att hitta kläder till sina barn å därmed inte har några förslag?
    eller är det så att folk skäms över att barnen inte är trådsmala?kanske skulle lagt det under känsligt ämne ist?
    Går iaf att svara mig direkt i min inbox om man hellre vill det.

• Svar på tråden Barnkläder med extra vidd, var hitta?
  • MaNiMi

nehepp, får sy han ett par egna
    jeans istället verkar det som..
    nädå ger inte upp så lätt
    hoppas än på att nån har nå bra förslag!

• AnnaKlara

Men det måste ju vara enklare att köpa ett par i en större storlek, och sy upp benen? Än att sy en hel bralla, menar jag.

• Svamp Bob Fyrkant

Jag har inte riktigt samma problem så jag har svårt att hjälpa dig tyvärr
    min dotter är lite mullig men för henne har det räckt att vi köpt en storlek större och lagt upp benen...
    Jag gillar H&Ms jeans just för att dom har justerbar midja också...

• MaNiMi

var mest lite desperation om att sy en hel bralla
    Ser ut som det blir att sy lite iaf, men vore så skönt att slippa.
    Jag får inte till det nå vidare snyggt så det tar emot rejält.
    Hittade ett par vuxenjeans som var lagom i midjan men de var för vida hela vägen upp i benen så de ligger här än å väntar på att bli fixade. Önska ju han va en skate-kille som gilla såna vida byxor men sånt gillar han inte.
    Även när han var riktigt smal så har han varit bred över höfter/ryggslut men då räckte det ju med att köpa en stl större. Nu har han pga av medicin svällt upp lite till och sen dess är det hopplöst.
    Hitta dock ett par bra shorts på lindex i en lite större stad.
    Va såna med resår med knappar i och de var ju helt perfekta och är nu byxor och jeans i den stilen jag är ute efter.
    Tack för svar iaf!

• Svamp Bob Fyrkant

Att lägga upp byxor är inte speciellt svårt
    I värsta fall blir det shorts

• MaNiMi

Hihi är just det Svamp Bob, det slutar med att han får ett par hotpants
    Jag blir för petig när jag sätter igång,å alltid ska något strula så jag syr, sen sprättar jag upp och börjar om.hehe
    Min mormor var en klippa på fixa sånt, jag har i många år haft problem åt andra hållet så hon har sytt in ett antal byxor åt mig, men nu är hon för sjuk för sånt.

• TjorveniSkåne

JC lägger upp jeans gratis som man köpt där - tror jag?

• Pyssilullan

Hej!
    Nu vet inte jag hur gammal ditt barn är, men HÄR finns en till som efterfrågar EXTRA vidd i byxorna. Men min dotter är 2 år

Min dotter är varken tjock eller kraftig MEN byxorna är på tog för små ÄNDÅ!!!
    Jag blir VANSINNIG!!

När hon var bebis satt alla sprängtajt i midjan så hon fick röda märken.
    Nu för tiden använder jag mest mysbyxor eller tar 2 storlekar större på jeans och viker upp dessa 2 ggr..

• Tygbiten

Mina barn är kraftigt byggda. Ädste sonen har jag alltid handlat åt på Lindex och deras X-storlekar. Han har varit rund och haft korta ben.
    Ibland funderar jag om man är lite nojjig för när jag ska ha X-storlek finns det aldrig och när kompisen ska ha byxor till sin son som absolut inte ska ha X så finns det bara det säger hon. Förklara det den som kan.
    Jag har erfarenheten att Lindex överlag har lite rymligare kläder, HM och JC upplever jag som smala i storlekarna.
    Hur gammal är sonen? Min son är 12 år och jag har börjat köpa tumstorlek nu. Dressman hade bra erbjudande i våras när man köpte 3 par.

• MaNiMi

Jo det är ju väldigt ojämt vad de har inne i x-storlekar.
    Men shortsen vi hitta var ju iaf både lagom och snygga
    Sen finns det ju inte så mkt ändå till barn som har runt 164 i storlek.
    Min son är med 12 han är ganska lång, men har inte så kraftiga ben så allt som är lagom i midjan blir, som han kallar det, fladderbyxor å det tål han inte..det får heller inte vara för åtsittande heller för då får han också tics i benen.

Pyssilullan: Förstår du blir vansinnig,alla barn är inte trådsmala,utan att för dens skull vara tjocka, men verkar som vissa klädtillverkare/försäljare inte förstår det.
    Kläder åt en tvååring bör ju vara rätt generösa i midjan och helst ha nån form av reglering så de går att använda både med och utan blöja.
    Har tyvärr inget bra råd åt dej, men hoppas nån annan har!

• Aquariana

Här har vi problem åt andra hållet, sonen är för smal för sin längd kanske man kan säga. Hittar man ett par byxor som är lagom i längden så är de alltid för stora i midjan. Han har ett par jeans osm är bra nu, alla andra byxor är för korta. Ser lite roligt ut. Som tur är så är han så liten att han inte bryr sig själv ännu...

• MaNiMi

Jo är ju samma svårigheter hitta om barnen är för smala, och åt sig själv med. Har alltid fått höra att du som är så smal kan ju ha allt..men riktigt så är det ju inte heller.
    Nu har jag dock gått upp 10 kg och är jättenöjd för nu sitter inte stretchjeansen som säckbyxor längre
    Lindex har börjat med byxor som är extra smala i midjan såg jag sist jag var där.
    Bra så länge de själva inte bryr sig.
    Har sonen inte heller gjort hittils men just vid klädinköp blir det ju smärtsamt påtagligt och sen åldern med.

• LGR

Hej!
    Jag har samma problem men då med flicka 9 år. Men byxor hitta jag på Bonprix i större storlekar som  satt riktigt bra och moderiktiga. De plagg som suttit riktigt bra en gång har jag sparat och sen sprättat upp alla sömmar och lagt ut på nytt tyg men ritat och klippt ut styckena större Krävs lite sömnadskunskap men inte allt för svårt..../Lena

Svar på tråden Barnkläder med extra vidd, var hitta?