• sabia

ohhh, varför ska vara såå?? varför längtar vi så mycket efter något som vi inte har???

hej på er:
    igår var jag på en fest jag dansade å hade jätteroligt. plötsligt kom in min gravida väninna. jag gick fram till henne å hälsade på henne å när jag tog henne på magen tog hon bort mina händer.
    jag blev så ledsen att jag började gråta. det var som om hon tittade på mig å ville säga. tittar jag lyckades, men inte du.
    det gjorde såååå ont att imorse ville jag ej går upp i från sängen.
    VARFÖR GÖR DET SÅ ONT???
    jag vill aldrig mer träffar eller ser denna människan igen.

• Svar på tråden ohhh, varför ska vara såå?? varför längtar vi så mycket efter något som vi inte har???
  • Visslan

Hej
    Kan det inte vara så att din gravida vännina inte uppskattar när man tar på hennes mage??
    Frågade du innan du tog??

Kram Malin

• Nettis1975

Det handlar nog om att hon inte ville att någon skulle ta på hennes mage. Skulle du vilja att alla går fram och tar på din mage?

Tala med henne igen och förklara hur du kände det och ge henne en chans att förklara varför hon gjorde som hon gjorde.

Jag tror inte hon menade något illa.

• Margaret

Tråkigt att du blev så ledsen! Men en del har ju lite svårt för när andra tar på magen. Bara för att man är gravid är inte magen allmän egendom, liksom. Vet hon om att ni försöker?

• sabia

hej:
    min väninna visste att vi försöker att skaffa barn. vi hade tom planerat att bli gravida tillsammans, men nu var det så att hon blev gravid å inte jag. jag är glad för hennes skull. då det som jag går igenom önskar jag inte att någon annan ska behöva göra.
    jag grät å försöker att acceptera att jag kansker aldrig blir gravid. vi var några st vänner samlade, men det var bara mina händer som hon tog bort inte de andras händer.

• doriah

nämen, ja om det bara var dina händer hon tog bort förstår jag att du blev ledsen. Men jag vet att jag tyckte det var jttejobbigt att människor kom fram och tog på min mage, så jag önskar faktiskt att jag vågat vara lite tuffare och tagit bort folks händer. Håller förövrigt tummarna för att det snart äe er tur!

Fia ღ Elsa
  • sabia

ja, att hon tog bort mina händer gör mig inget, men vi har varit ganska nära vännner. jag skulle aldrig göra så mot någon väninna till mig, men då menar jag en riktig väninna. jag ska försöka glömma det å gå vidare med mitt liv. det som var lustigt var att medans hon gjorde så mot mig så tröstade min andra väninna mig som är mor till sex barn.

• rubina

Ring upp henne och berätta hur ledsen du blev.
    det kan ju ha varit ett missförstånd.
    Red ut detta innan det blir för stort och du inte orkar.
    Kram!

• Julifru

Hej gumman!
    Vet massa kvinnor som inte gillar att någon tar på ens mage det hade jag nog inte heller tyckt va ok .
    Säker på att hon inte tänkte som du tror , tycker du ska ringa henne o förklara!
    Kram

• sabia

hej du:
    jag känner att jag orkar inte ringa henne just nu.
    jag har försökt vid flera olika tillfället att förklara för henne hur jag mådde med det här ivf grejer, men det verkar som hon förstår inte hur det ont gör, eller hur det verkligen är. jag tror att om man inte har haft svårt att bli gravid så förstår de inte vad vi pratar om.

Svar på tråden ohhh, varför ska vara såå?? varför längtar vi så mycket efter något som vi inte har???