Klinker i badrummet, kostnad??
hej! Någon som vet vad det kostar att lägga klinkers i badrum, ca pris på klinker per kvadratmeter samt hur mkt en fackman tar för att göra jobbet i timmen..tack på förhand!
hej! Någon som vet vad det kostar att lägga klinkers i badrum, ca pris på klinker per kvadratmeter samt hur mkt en fackman tar för att göra jobbet i timmen..tack på förhand!
Vad en fakcman kostar vet jag inte men själva klinker finns väl från 50:-/kvm och uppåt. Sedan kostar ju fix och fog... har för mig att det är det som blir det dyra.
Hittade på Beijer, 15 kg säck fix för 174:-, räcker väl till ca 5 kvm.
Fog 155:- för 15 kg, beroende på hur tjock fog så räcker det också till ca 5 kvm.
Å så har du ju fuktspärr osv....
Å har du aldrig gjort det så behöver du ju införskaffa en del verktyg.
50 kr per kvadrat lät väldigt billigt! kanske ett fåtal sorter som är såbilliga, men jag tror det flesta riktigt snygga går på nån hundralapp per kvadrat....
mosaik tillexempel(är ju visserligen dyrare) kostar ju från 400-600 och uppåt....
sjösten och sån mosaik kostar ca 1500 kvadraten....stora platter lite mindre.....
men man räknar ju ca 100 000 att göra om ett badrum med poslinspjäser, kakel/klinker och en fackman som gör jobbet.....
Vi kanske har bättre konkurrens här nere kring Sthlm, klinker ser man lite nu och då från ca 50:-/kvm och sjösten 10x10 cm för ca 600-700:-/kvm.
jag är så trött på vårt fula plastgolv...suck..å andra sidan tänkte vi inte bo här mer än nga år till högst så man vill ju inte slänga ut massa massa pengar på ett badrumsgolv..göra det själv är nog uteslutet..haha..både jag och sambon har tummen mitt handen...ska kolla runt lite priser någondag..tack för era svar!!
Ska ni endast lägga klinker på golvet så behöver det ju inte bli så vansinnigt dyrt.
Är väggarna ok? Och porslinet? Hur ser golvbrunnen ut?
Det kan ju ränna iväg o man behöver åtgärda allt det där, som EJL skrev så kan det börja närma sig 100 000:- men självklart beroende på vilken standard man väljer (bubbelbadkar eller enkel duschkabin, handgjort klinker och kakel eller utförsäljningen på Bauhaus osv).
Det bästa är ju att kontakta flera hantverkare och låter ni ngn göra det så kolla på Kinsumentverkets hemsida där de tar upp sådant ni bör beakta vad gäller kontrakt och offerter osv. Tror de har ngt standardkontrakt man kan ladda ned.
Men berätta gärna vad hantverkaren tar per timme, jag är också nyfiken. Vi måste ta och göra om vår dusch/tvättstuga och där är det betydligt mer än nytt golv som behöver fixas...
Våran kakelsättare tog 249:- + moms per timme för jobbet.
Men det är ju i jämtland på landet då iofs...