• scrapparlotta

ge mig boktips......snälla!!

Jag är en riktig periodare när det gäller böcker. Har varit inne i en lång period nu då jag inte har rört en bok ens. Men nu är jag sååå läsarsugen. Men jag vill ha tips på bra, spännande böcker jag kan sluka nu i sommar. Det får inte vara nåt kärlekstrams....sånt tröttnar jag fort på . Jag gillar verklighetsbaserade böcker. Som typ "Gömda", "Asyl" och nu "Mias hemlighet" som jag läser nu.

Vad har ni för tips att ge mig???

• Svar på tråden ge mig boktips......snälla!!
  • Thezz mamma till två

Karin Wahlbergs böcker!! TOPPEN!!

ღ 25/1-2006 kom min skatt Matteus! Mamma älskar dig! ღ
  • nuria

Glöm att ni har en dotter
    Bakom stängda dörrar

Dessa kan jag varmt rekomendera!!

• Elsans

Katarina Danielsson: En himmel för Elliot. Huur bra som helst!!

• Dino78

Torey Haydens böcker.

Skönlitterära bra böcker är Harlan Coben, kan verkligen rekommendera.

DIF i själ och hjärta
  • Incredible

nu har jag hittat min tråd...avgudar verklighetsbaserade böcker.
    puppan, engång var jag prinsessa, flickan med dom röda skorna, vingklippt ängel, farväl älskade holly....
    underbara böccker, vet så många fler....
    senast läste jag ego, av carolinagynning, skrattade så jag vek mig...

• Thezz mamma till två

Och Marie Ljungsteds böcker!!

ღ 25/1-2006 kom min skatt Matteus! Mamma älskar dig! ღ
  • Nettis1975

Dina78: Harlan Coben diggar jag med.

Har läst två böcker av Karin Alvtegen och gillade dem.

• scrapparlotta

jisses vad bra böcker ni verkar komma med. Nu ska här till bibblan imorgon . Tusen tack alla, blir sååå glad nu!!!!!

• Elsans

oooojdå. jag missade att det skulle vara verklighetsbaserat. Mitt förslag är inte det. förlåt!

• scrapparlotta

Lusan 1:
    Jag vill inte ha verklighetsbaserade böcker, jag vill även ha andra bra, spännande och roliga böcker så det är helt ok . Det ända som jag inte läser är just kärlekstrams (som jag kallar kärleksromaner för). Tycker dom blir så långtråkiga i längden. Jag kommer säkert att spana efter ditt boktips och kolla vad det är för bok

• astri

Peter Robinsons böcker, bland annat En ovanligt torr sommar. Jättebra!
    Sen verklighetsbaserat: priset på ett barn [om barnprostitution] och Kampen om.. eller var det för.. Gemma, om en liten flicka som hade en dödlig sjukdom. Väldigt sorgligt, grät floder.

• Aaliyah

Alla Ann Rules böcker. Verklighetsbaserade mord- och rättegångshistorier kanske man kan beskriva dem som.

• Juppepuppe

Jag har precis läst en verklighetsbaserad bok som heter Äcklig. Den var väldigt jobbig att läsa men bra. Den handlar om en flicka som blir misshandlat både fysiskt och psykiskt av sin mamma under sin uppväxt. Den är skriven av Constance Briscoe.
    samtidigt som den var jobbig blev man imponerad av hur en liten flicka kan ha den styrkan som hon hade.

• isisisis

Är du sugen på en spännande historia,så finns en vampyrhistoria,utspelar sig i Blackeberg i Stockholm.Nutid!
    Författaren heter JohnE Lindqvist!
    Det är hans debutbok,den har fått mycket bra kritik!

• Elsans

kikkan: jaha, va bra! boken är som sagt jättebra.

• Lyra

Garps värld, Kavalier och Clays fantastiska äventyr, Extremt högt och otroligt nära och En himmel för Elliott. Fyra favoriter som alla borde läsa förresten!

• nyponsoppa

Louise Bojje af Gennäs böcker är jättebra o realistiska

Svar på tråden ge mig boktips......snälla!!