• Stellamum

Bra "rastplatser" för barn mellan Göteborg och Gävle?

Vi ska ut på långfärd i sommar och undrar om det finns bra ställen för vår lilla tjej att få sträcka på benen ett par timmar emellan åt. Tips om roliga lekparker eller sevärdheter som kan var kul för en tvåring mottages med tacksamhet!!!

Vad brukar ni hitta på i bilen när barnen börjar bli uttråkade? (Vilket stella blir välidigt snabbt...)

• Svar på tråden Bra "rastplatser" för barn mellan Göteborg och Gävle?
  • Stellamum

Finns det verkligen ingen som hör hemma någonstans på vågen mellan Göteborg och vet var det finns kul ställen att stanna på?
    Jag trodde att folket på FL visste allt!

• sterre

Ett tips är att stanna vid golfbanor på vägen, bra mat och fräscha toaletter.

• Svamp Bob Fyrkant

Men alltså jag har noll koll på vilken väg man åker om man åker från gävle till göteborg
    Jag har mången gång åkt stockholm - göteborg då har jag åkt via norröping-linköping-jönköping osv....
    Är det den vägen ni åker eller nån annan?

• Stellamum

Tack för golfbanetipset och vv-sidan. Jag önskar mig dock lite tips om sevärdheter så vi kan låta lilla fröken få röra på sig en stund. Vi har inte bestämmt resväg ännu, det beror på vad som finns att se på vägen!

• Alicia05sMamma

Bor i Gävle och Furuvik är ju absolut rätta stället för små barn

• Svamp Bob Fyrkant

Vi har en bärbar DVD till bilen och den är guld värd när man åker med barn
    Inga utråkade barn då inte

• Stellamum

Furuvik är jättemysigt och är inplanerat men då är vi ju redan framme! Vi behöver några roliga avbrott på vägen också

• Tha Princes

ja tänkte på de.. Furuvik finns ju men de är ju rätt nära gävle.. annars så finns de ju Bad i uppsala.. fyrishov. sedan i Stockholm finns de ju Hero City.. ja de va mina tips

• Snigel84

Det beror ju på hur långa stopp ni vill göra.. Om ni tar vägen förbi Örebro så kan man stanna till vid Stadsparken kanske? Den tycker min son är väldigt rolig, finns både klätterställningar och pool bl.a..

Samt barnens ö med lilleputtetåget mm.. men det beror ju på hur länge man tänker stanna...

Svar på tråden Bra "rastplatser" för barn mellan Göteborg och Gävle?