• Mamma 80

Någon som varit på Kreta, kring Chania/Platanias?

Vi ska i augusti åka till Gerani, ligger ca 1 mil utanför Chania och vill gärna veta om det finns någon som varit på västra Kreta, kring Chania med barn kring halvåret.

FUnderar på det här med mat o blöjor, hur mkt ska man ha med sig, finns det att köpa på någon större mataffär, varuhus? Vi hade tänkt o ta med mat till de första dagarna för att sedan åka iväg o storhandla mat därnere istället.

Tacksam för alla tips!!!!

• Svar på tråden Någon som varit på Kreta, kring Chania/Platanias?
  • Ecea

Har varit i just Gerani, dock utan barn. Det finns ju det mesta där kommer jag ihåg. I Platania som ligger närmst har du en del affärer sen är ju Chania betydligt större med massor av butiker. Släpa inte i onödan. Allt finns att köpa.
    Ha det fint på Kreta.

• Linnet76

Hej, jag var i Gerani i maj med min dotter, en kompis och hennes barn. Vi är jätte nöjda, det väldigt trevligt. Vi hade med oss både blöjor och barnmat. Barnmaten var väldigt dyr där nere, åtminstone på de ställen vi var på. Vi hittade olika Supermarkets i varierande storlek. Inga direkt jätte stora butiker. Mjölkersättning fanns bara att köpa på apoteken. Vi gillade Gerani för det var relativt lugnt och nära in till Platanias, om man vill käka ute på kvällarna. Hyr man bil kan man ju ta sig till finare stränder än de som finns på gångavstånd. Vi höll oss dock mest runt hotellet och poolen samt en strand som inte var lika exploaterad och som låg lite längre väster ut - sett från hotellen på orten. Vi hyrde bil på plats och det finns ju helt klart massor att se. Men vi hade två små bebbar som skulle sitta bredvid varandra i en varm bil, så det var ingen höjdare... det blev bara en heldagsutflykt för oss. Solskyddstält på stranden är också en bra tips!

• Nötkaka

Kom hem från Ag Marina (Platanias) för två veckor sedan.

Ta med dig blöjor samt barnmat.
    Det är extremt litet urval på barnmat som dessutom är svindyr. 20 kr minst för en burk.
    Blöjorna är också dyra.

Ha det gott!

• Sing Star

Vi åker på torsdag med Johanna 3,5 månad. Jag helammar så någon ersättning behöver vi inte ta med. Vi köper ett jumbopaket blöjor som vi checkar in med tillsammans med barnvagnen.

• Oggy

Ta med ersättning ifall att DU skulle bli sjuk! Jag blev totalt utslagen av magsjuka kunde inte göra ngnting. Sonen var precis över året och ammades inte tack och lov.
    Det KAN hända.
    'Trevlig resa!

Svar på tråden Någon som varit på Kreta, kring Chania/Platanias?