• Barn o Katt Mamma

stranden med baby - hur gör du ???

Skall vara på stranden vid västkusten i juli.
    ......JÄTTEKUL men JÄTTERÄDD för........

....hur ska jag göra med min lille baby, dvs skydda från
    sol, sand och saltvatten?????????

Behöver tusen tips om detta.........HUR GÖR DU????

T.e.x. när du ammar på stranden, hur skyddar du din baby?
    eller när det är bajsblöja som skall bytas, hur gör du då?
    eller när babysen bara vill bäras, eller när ett syskon blir
    toanödigt??????

Vågar inte använda solskyddskrämer då allergier finns!
    Vilken tid är bäst att vara på stranden, morgon eller kväll?
    Är ´hysteriker´ angående sol och bakterier på min baby!!!

Snälla alla......HUR GÖR NI???????????

• Svar på tråden stranden med baby - hur gör du ???
  • Thea och Ebba

Tar de som de kommer.. Behöver du byta blöja är de ju bara o göra de på filten o sen lägga blöjan i en påse... Ska du amma så sätt dig under ett parrasoll eller ett träd med en tunn filt över din baby. Solkräm ja de kan man ha om man vill men vill man inte så håll barnet i skuggan. Blir den större toanödig så är du väl säkert inte helt själv på straden någon annan kan ju passa din baby eller följa med den stora på toaletten... Va inte på stranden mellan tolv o två-tre då kan du ju passa på o åka hem o äta lite lunch kanske dax för barnen ändå o sova lite  middag... De löser sig ska du se.. du märker ju oxå på dina barn o din minsta hur dom gillar solen o värmen...

Lycka till hoppas ja var till någon hjälp...   

• CeeJay

Om jag vore dig skulle jag nog vara på stranden på eftermiddagen, ha med mig vatten i flaska för att tvätta vid blöjbyte och även alltid sitta i skuggan med barnet. Ha med vagnen med solskydd/insektsnät och en filt att ligga på/leka på. Om det finns tillgång till parasoll är det bra.

Och om jag vore som du "hysteriker" ang sol och bakterier skulle jag inte åka till stranden själv med flera barn - utan alltid ha någon mer med mig som kan ta hand om ev syskon som vill göra annat än bara sitta på en filt. Ha en skön sommar !

• Barn o Katt Mamma

CeeJay: finns det solskydd för vagnen...????Låter ju toppen!

• sandervig

finns solskyddstält på jysk för 99 kronor...
    dom e jättebra, min kille e 3 mån. de blir inte många vändor
    tillsammans på stranden hela fam i år.
    vi får dela på oss. ja tycker han e för liten...
    hoppas de löser sig

• CeeJay

När jag skrev solskydd menade jag sufflet uppfäld, vagnen i skuggan och ev en filt över MEN jag tror att det finns solskydd till vagnar också - som ett regnöverdrag men med solskyddsfront på, kolla på Barnens hus/Babyland eller på nätet. Eller som sandervig säger: Solskyddstält

• Minna1982

Ställer vagnen så den skuggar filten, och har på lillan så lite kläder som möjligt. Blöja är ju bara att byta på filten, rengör med våtservetter. Ska jag amma lägger jag mig ner med henne på filten i skuggan...

Som nån tipsade, em eller morgon är bäst. Solen är ju som starkast mellan 12-15.

• Barn o Katt Mamma

Problemet är ju att det inte finns någon skugga eller träd i närheten, tyvärr, det är vid kusten och låååååång sandstrand......

Vad tror ni om att även använda bärsjal.........har ingen erfarenhet om det........eller blir det för varmt???

• Thea och Ebba

Parasoll kan du ju ta med ett iaf.. Brukar du få bära på den lilla mycket???

• Barn o Katt Mamma

annarobban.....varierar det där, ibland är det bara vagn eller bara bära.......går inte att övertala han.

Tänkte du på nåt speciellt??? Hoppas det...alla tips är såååå välkommna!!!

• Thea och Ebba

Ne ja tänkte nog inget alls så... bara de att om du bär kan du ju bara en en tunn filt över honom. eller dra runt han i vagnen me en filt över... O sen Åk INTE själv till stranden.. De löser sig ska du se. Hur har du gjort med de andra barnen?? för du hade väl fler???  Ta de bara som de kommer så brukar de lösa sig. man kommer alltid på nån lösning på nått vänster.. Lycka till...  

• kidA

bärsjal beror på vad det är för sjal. trikåsjalarna är lite i varmaste laget kan jag tycka.

noah är 4 månader o honom har vi på stranden på en filt m massa leksaker o sen ett parasoll över. skitsmidigt. blöja byter jag på filten. bäras vill han inte om han aktiveras av alla leksaker o så. bad undviker vi dock.

• Thezz mamma till två

Köp UV kläder? Finns på pippilotta.se tror jag det var..

ღ 25/1-2006 kom min skatt Matteus! Mamma älskar dig! ღ
  • jeeri74

Skaffa ett "soltält". Jättebra. Vi hade ett förra året då dottern var 8-9 månader. Det vi har är som ett halvt tält (finns andra varianter också), dvs ena sidan är helt öppen så det inte blir för varmt, och den har "golv". Ställ den såklart så det blir skugga i tältet. Där kan bebisen ligga, bara i blöja om det är varmt. Där kan du även amma (jag låg ner) och byta blöja.

• bebben Elias mamma

Jag har en snart 2âring och en bebis pâ 2 mânader. Nár vi gâr till stranden försóker vi lÄmna lillen hos farmor eller nàn men om vi tar med honom sâ fâr han ligga i vagnen med parassoll och suflett.
    Till store tar jag alltid med en liten pool som man blâser upp snabbt och lite strandleksaker sâ brukar han hâlla sig i närheten. de flesta stränder har väl duschar sâ man kan duscha av dem om de har massa sand pâ sig.

• Thea och Ebba

bebben elias mamma?? Vart har du hittat en strand som har duschar????? De har ja ALDRIG hittat.. de lät ju kanon bra iaf...

• simpa

Jag bor i Halmstad och här är det ju bara stränder och sol och bad på somrarna, men detta året får jag nog skippa det. Provade en gång med Stella, men det blev mer jobbigt än mysigt, så jag personligen hoppar över det. Men här finns ställen där det finns såväl toalett med skötbord och dusch, parasoller och träd. Så det GÅR ju om man vill... Men hon blir varm och lessen. Den soldyrkande mamman får vara hos stellas morfar istället...

• bebben Elias mamma

annarobban: Ok jag bor i Spanien men trodde det fanns duschar i sverige ocksâ , kommer ihâg att det fanns duschar pâ stranden i Malmö iallafall:)

• Barn o Katt Mamma

Hur stora är tälten och var kan de tänkas köpas??

Alltså sjal är inget att tänka på....eller????

• MissLilo

Har varit o badat med dotter(19 månader), och sonen ensam ett antal gånger nu....och det har gått hur bra som helst!

Ena gången på ett äventyrsbad.......där var det galler runt banrpolen.....och resten till en strand med iinga träd, dusch, men däremot e kiosk och toalett(inget skötrum).

Har själv gjort såhär!!
    Tagit vagnen, och gjort skugga....och därunder får lillkillen ligga(3 månader) och gurgla, prata medna dottern sitter bredvid o äter.
    Sen när dottern vill ner till sanden....slänger upp sonen i bärselen (ergo.....där han ligger), på med solhatten på han och in med nappen och sen efter dottern.

Visst blir lite svettigt o varmt med en svart bärselen......men jag e beredd att svettas lite för att ha en lugn stund på stranden med bägge. Han sover iaf i selen...och jag kan leka med dottern och jaga henne. :)

Svar på tråden stranden med baby - hur gör du ???