Jag visste när jag hade ägglossning, så det är så jag har lyckats räkna fram dagarna.
Min pojke blev till den 9 december och är född den 10 september. Min dotter blev till den 24 augusti och föddes den 23 maj. Så det är så jag har räknat ut det.
Men om du känner till när din senaste mens började och hur många dagar du har i din menscykel så kan du ju lätt räkna ut när du borde ha blivit befruktad.
Min senaste mens började tex den 15 september 2005 och jag vet att jag har trettiodagars menscykel. Så femton dagar efter mensens början har jag ägglossning. Dvs den 30e september 2005 denna gången. Och räknar man 266 dagar fram ifrån det så blir det den 22a juni. Alltså ungefär då jag var beräknad, så du kan nog räkna så som du tänkte. 22a oktober minus 266 dagar. Men mina graviditeter har alltså alla varit längre än 266 dagar från ÄL, så det är så individuellt.
Jag får för mig att det kan ha att göra med hur lång menscykel man har. Det verkar som om de som har kortare menscykel än 28 dagar har en tendens att föda tidigare och de som har en längre menscykel än 28 dagar har en tendens att gå över tiden. Det stämmer på mig iallafall.
Lycka till du också!!!