• Lindsing

Hur tar jag bort kattlukt?

Hej,

Min ene katt kissade igår ner min dotters vagn. Det är en sittvagn (Traxx Merlin4), som kan handtvättas. Vilket jag gjorde 2 ggr igår. Väntar nu på att den ska torka, men imorse när jag kom in i tvättstugan stank det kattpiss. VIll ju helst inte köpa en ny vagn, men eftersom att min dotter bara är 10 månader så är vi i behov av vagn. Är det någon som har något förslag på hur man kan få bort odören? Har hört något om ättika, men kan man verkligen ta det i en barnvagn?

Hoppas på många förslag.

• Svar på tråden Hur tar jag bort kattlukt?
  • nimma

Tvätta allt med lite ättika i maskinen, det tar bort lukten, och ja, du kan ha det i barnvagnen Då försvinner även lukten för katten och den ser inte längre platsen som en toalett då den inte luktar kiss längre

• Lindsing

men sittdelen får inte plats i tvättmaskinen. Tror du att man kan tvätta för hand och ta i ättika där? Hur mycket ungefär?

• nimma

aha.. jag vet inte hur mycket man ska ta faktiskt.. men prova lite i taget utblandat med vatten.. Jag har aldrig haft katter som kissat någon annanstans än lådan så har ej provat själv, men det finns MÅNGA som använder ättika på kattforum.se, fråga där, man brukar få hjälp på en gång!

Svar på tråden Hur tar jag bort kattlukt?