• puh fantast

Angående fiskbullar!

Kan man frysa fiskbullar?
    Hur länge håller de sig fräscha i kylskåp i tätsluten burk?

Vad äter ni till fisbullar?

• Svar på tråden Angående fiskbullar!
  • salemi

jag äääälskar fiskbullar!
    sitter faktiskt just nu och äter det Räcka ut tungan

jag äter potatismos till det och så nå grönsaker.
    det har jag alltid till fiskbullar...

själv har jag aldrig fryst dom, äter upp en hel burk själv.
    spelar inte ens roll om bullarna är varma eller kalla,
    de är goda ändå...

men jag vet en kvinna här i närheten som brukar ge sin son fiskbullar, medans hon själv inte äter det. för hon är absolut inte förtjust i dom.. det som sen blir över lägger hon i färdiga barnportionsburkar, fryser och tar upp dom och ger honom nån annan dag.

och det funkar jätte bra för henne att göra så Flört

• puh fantast

salemi: tack för svaret.

Det är nämnligen precis så för mig, jag äter dom inte.
    Provade att ge sonen för första gången igår och han åt som om han inte sett man på flera dar. Så jag tänkte frysa de som blev över och ha till en annan dag.

Potatismos är ju jättelätt att fixa. Jag hade lite ris kvar sen dagen innan så jag provade det till och det var tydligen gott.

• salemi

ris till fiskbullar? det har jag aldrig testat..
    får göra det nån dag Flört

ja fiskbullar verkar de flesta barn älska!
    dottern min satt hela tiden och sa högt "Ammm!" direkt hon fått en tugga för
    att snabbt få in nästa.. så det vart snabb matning för att hon skulle bli nöjd  Räcka ut tungan

men det går bara bra att frysa in dom, inga problem alls.
    och snabba att värma på oxå..

snyft nu har jag snart ätit upp mina fiskbullar...  Gråter

• Snoxie

Älskar fiskbullar...
    Om det är med dillsås så blir det potatismos eller ris till och är det med
    hummersås så blir det pasta...

*STOLT mamma till Oscar Alexis 060131*
  • salemi

pasta till oxå? oj vad mycket gott man kan göra!

jag älskar fiskbullar i hummersås elelr räksås bäst!!
    den i dillsås är inte lika god.

• Emommo

Potatismos o bostongurka är gott till Fiskbullarna.

• salemi

men vad roligt med så många olika recept!
    jag har alltid trott att man bara kan ha potatismos och kokta grönsaker till.

men man kan tydligen ha allt till FlörtRäcka ut tungan

Mums!

• Twid

"Vad äter ni till fisbullar? "  hihi fisbullar, det var nå nytt!;) sorry inte meningen att märka ord! men det lät så kul!

fiskbullsgratäng!!
    åååhhhh så gott!

man lägger brocoli, majs, och fiskbullar i en form sen häller man över bearne sås! (hur det nu stavas!) sen in i ugnen!! sååå gott!! sen har man ris till det! 

kanske låter knasigt men det är super gott!!! min favvo mat när jag var liten!!heheh!

// Therese fiskbulle älskaren!!

• Noklen

Min dotter är 8 mån och jag funderat på att ge henne fiskbullar med potatis och ärtor. Hur många ska man ge henne? Äter det inte själv så jag har noll koll på hur många man ska ge henne. Ska jag blanda i nåt mer också (förutom smör)?

• salemi
    Twid skrev 2006-06-29 12:59:51 följande:
    "Vad äter ni till fisbullar? "  hihi fisbullar, det var nå nytt!;) sorry inte meningen att märka ord! men det lät så kul!fiskbullsgratäng!! åååhhhh så gott!man lägger brocoli, majs, och fiskbullar i en form sen häller man över bearne sås! (hur det nu stavas!) sen in i ugnen!! sååå gott!! sen har man ris till det! kanske låter knasigt men det är super gott!!! min favvo mat när jag var liten!!heheh!// Therese fiskbulle älskaren!!
    hahaha det hade jag missat Skrattande

men vad gott de tlät med fiskbullsgratäng. kan man köpa fiskbullar utan själva såsen då? eller kanske göra egna... jag köper såna där i burkar med nån sås till..

det dära måste jag testa nån gång.

synd bara att min make inte är så förtjust i fiskbullar... men men testa får han allt göra Flört
    Noklen skrev 2006-06-29 13:51:10 följande:
    Min dotter är 8 mån och jag funderat på att ge henne fiskbullar med potatis och ärtor. Hur många ska man ge henne? Äter det inte själv så jag har noll koll på hur många man ska ge henne. Ska jag blanda i nåt mer också (förutom smör)?
    jag vet faktiskt inte. men det är ju individuellt från barn till barn. ge henne en potatis, en två fiskbullar, grönsaker och sås till. äter hon upp allt det dära så är det bara att ge mera. bättre att häva på i mindre portioner för då orkar de oftast mera.

och så smör till oxå som du säger Flört
  • Twid

när man gör gratäng så tar man bara fiskbullarna! finns ju dom som ligger i bara buljong!! så häll bort buljongen först

åhhh vill ha fiskbullar nu...måste nog gå å kolla om vi har nån burk hemma!! trodde nästan jag var den ända i världen som tyckte om/ älskade fisk bullar!!hahah!

när jag gick i skolan var det typ bara jag som åt och alla andra kollade konstigt!!heheh!

• Nette Alser

Ett annat tips. Fiskbullar (buljong) kokosmjölk, currypaste och wokgrönsaker och så ris till. Vips så har man thaifiskbullar.

Svar på tråden Angående fiskbullar!