• oOoJOYoOo

KNOTT :-[ jag blir galen!

Dessa helvetiska små satyg!

Vi bor visserligen på landet men i år är det ju hemskt! Skulle ut och fixa med poolen suga botten osv...tror ni det gick? Fast det är steksol o varmt så är dom där och biter en fullständigt sönder *Don´t like*

Jag har så ont av dom får som myggbett och svullnar upp hemskt.

Är det bara jag eller är det inte mycket värre i år? Tycker inte dom borde vara framme så mycket på en solig dag men jodå visst

Var tvungen att gå in igen

Ja nu fick jag gnällt lite....

• Svar på tråden KNOTT :-[ jag blir galen!
  • MoaMajken

Jag planterade 2 små krukor med blommor häromdagen. Vid lunchtid. Had 4-5 bett kring fotknölarna (hade jeans)
    Köpte nån spray på apoteket som skulle hindra mygg, knott (knort ?) och broms. Men knotten verkar inte haja det

• Lady Namárië

Det är värre i år. Min son ser ut att ha gått en 12-ronders match mot Mike Tyson (bild i galleriet), och på vc säger de att det är många barn som ser lika illa ut i år.

You can't take the sky from me.
  • Danbala

Jag överreagerar rätt ordentligt på knottbett, så jag såg ut som ett monster fem minuter efter att vi kommit fram till norra Värmland förra veckan. Lyckligtvis hittade vi US 622 (i roll on-form) dagen därpå (som funkade mycket bättre än jag vågat hoppas på), och nu är jag tillbaka i Göteborg, som åtminstone i centrum är ganska fritt från både knott och mygg!

Jag har svårt att jämföra på längre sikt, men det var definitivt värre än förra året.

[...nyfiken i en (dum)strut...]
  • bripoint

vi har en stuga där vi bott i många år. nu bor vi inne i samhället! Vi flyttade inte för knottens skull men Knotten var så hemska att vi kunde inte vara ute på kvällen. Vi får hoppas på mycket sol då torkar de ut och försvinner. Tänker på er och vet hur det är.

• oOoJOYoOo

Ja jisses...har vaknat tre mornar irad och har haft minst det ena ögat igensvullet :-/

Undrar om dom är extra "giftiga" i år.

Köpte "Mygga" på apoteket som skulle hjälpa hade det en gång sen så upptäckte jag att gravida minsann inte ska använda sådant :-/...så det sket sig

Fast dessa knott hittar den minsta lilla plätt som man glömt att rolla

Kräk

• oOoJOYoOo

Vi har byggt glasveranda för att överhuvudtaget få lite utekänsla på kvällar utan att bli uppäten. En liten tröst iaf!

Ja hoppas på MYCKET sol nu

• Danbala

Kräk är just vad de är!

Det är en så himla ojämn fight man för mot dem också. Mygg har man ju en chans att få syn på, en  åt gången, och smälla, och så. (Om man inte bor i Österfärnebotrakten då, kanske.)

Knott kommer ju i täta moln. (Fick minst ett upp i näsan varje gång jag andades in på midsomamrafton. Blä.)

[...nyfiken i en (dum)strut...]
  • oOoJOYoOo

LadyNamárie---> Aj aj stackars liten :-/...ett jäkla skit är det.

• oOoJOYoOo

Danbala--> ...ja fy fasiken...då är banne mig mygg bättre.
    Moln är den rätta benämningen....det är precis som dom kallar på sina "släktingar" o sen kommer dom i ett ända stort moln.

Någonstans där i mitten står man o funderar om det är sant eller

• bripoint

önskar det kom ett flygplan och besprutade något från ovan så alla de små jäklarna kolade...
    Nu är det de som bestämmer när vi ska gå in på kvällen *morr*

Svar på tråden KNOTT :-[ jag blir galen!