• Bellahhh

Grilla majskolv??

Hur fasen gör man ?? Kokar man den först ? Hur länge ska den ligga på ?? Hehe kramar!

• Svar på tråden Grilla majskolv??
  • medistra

jag är inget proffs på det men vi brukar koka den ett tag innan, sen grillar vi bara tills den fått lite färg

• Lilla Prussiluskan

Jag brukar köpa den som finns i burk, tycker att den är godare än fryst.

Jag skär den i två delar, penslar på någon god grillolja och grillar den. Behöver ej kokas om du köper på burk!

Den grillar du tills den får färg, supergott!!

Prova att grilla champinioner ochså, åååååååååååååååååå vad gott!!

• malina920

Jag delar den i bitar sen grillar jag den tills den blivit mjuk och fått lite färg... är så himla gott.ca 10 min totalt kanske om den ligger lite på sidan.

• Yena2

Jag kokar den också innan, eller så tar jag en som redan är kokad från konservburk. Vi tycker de är godast just att grilla.
    Tar lite grillolja och grillar tills den får färg. Tar några min på varje sida bara. Supergott är det

• tandrollet

Jag köper alltid förkokta majskolvar (står på paketet) finns i grönsaksdisken! Grillar tills de fått fin färg på alla sidor.Obs! Tar en stund! Ätes med smör och ev. lite extra salt.Guu så gott!
    Ett annat tips; Ta bort "foten" på campinjoner och pressa in valbar ost ex.ädelost i hålet.Linda becon runt (fäst med tandpätare).Grilla! Jättemumsigt!

• tro hopp kärlek

Majs på burk kan garneras med flytande honung.Ev,sesamfrön på..
    Sen på grillen tills de fått färg runt om.

Gott!

• Yonez

Även färsk majskolv blir väldigt god att grilla direkt som den är, men tar lite längre tid.

• Nea 85

Vi brukar köpa frysta majskolvar och så brer man på massa smör och rullar in dom i folie och så får de grilla så ganska länge, sen när de verkar färdiga så tar man av folien och grillar på lite på ytan! Smaskens

• Norna

Bre på vitökssmör och strö grovsalt över och släng på grillen tills de fått lite färg. Sjukt gott

• LYCKLIGA FAMILJEN

Å, vad hungrig jag blir.

• Plumpan

Ja marinerar majkolvar(på burk)i vitlöksmarinad o grillar sen....väldigt smaskigt....

• Beccabecca

Jag brukar grilla färska majskolvar till de fått färg. eventuellt pensla med lite grillolja eller olivolja. Ät med en klick smör och salt! Mums tycker jag som itne ens tycker om majs i vanliga fall...

Svar på tråden Grilla majskolv??