• Lilanthe

Falsk öppen spis?

Är det någon som har en falsk öppen spis, en sådan där som man inte behöver rökkanal till, och kan ha i lägenhet?

Jag funderar på att skaffa en, men det låter lite mysko ändå med bränngelé, hur funkar det egentligen? Är det några risker med det?

Du är för dålig för att kasta sten.
  • Svar på tråden Falsk öppen spis?
  • musli

Funkar kanon-bra och är jättefint...

//heavy metal-mamma...
  • musli

Har ingen själv (har riktiga vedspisar) men känner folk som har sådana!

//heavy metal-mamma...
  • Lilanthe

Okej, inga risker eller så?

Ser det verkligen ut som en riktig?

• Godis råttan

Lilanthe; får jag låna din tråd lite?

Jag skulle vilja veta vart man kan köpa en sådan öppenspis med bränn gelé?
    Kan man köpa dom vart som helst?
    Och vad kostar dom?

• rafmagn

Jag blir oxå nyfiken? Vad är bränngelé? Innebär det att det brinner eld, fast utan rök??

• ALMTL

Ursäkta att jag säger det men det syns direkt att de inte är riktiga! Jag tycker att de är hemska...

• Lilanthe

ALMTL

På alla spisar? Jag har sett några som iaf på bild ser äkta ut, väldigt fina spisar, gjorda i trä.

• rafmagn

Hur då? Ser de plastiga ut? Är det riktig eld i dem?

• ALMTL

De jag sett har jag tyckt varit hemska! Jag tycker det känns så fejk...skulle lika gärna kunna vara en eld på en TV-skärm, liksom.
    Men vi människor har ju olika smak, och de är ju säkrare, och som du sa, om man inte har möjlighet att ha en riktig så är det ju en möjlighet...
    Men jag blir alltid "besviken" när jag ser en, och skulle absolut hellre vara utan!

• Godis råttan

Hmmm ja jag har inte sett nån I.R.L så jag kan inte uttala mej om hur de ser ut annat än vad jag sett på TV.

Men givetvis så får man väl se sig om efter en återförsäljare så man kan se den live och på nära håll innan man köper en.

För min del blir det nog ingen just nu.
    Men när det är dax att renovera sovrmmet så ska jag kolla upp det på nytt.

Svar på tråden Falsk öppen spis?