• eilema

Kan man tvätta dessa skor i tvättmaskinen ??

Jag var ute i regnet med dessa skorna och nu luktar dom jättesurt. De är från Din Sko, med fuskmocka på. Går det att tvätta dom i maskin, och isf hur? Det står nämligen ingenting på dom.

Det bästa med att leva i en liten stad är, att när du inte vet vad du gör, så vet nån annan det.
  • Svar på tråden Kan man tvätta dessa skor i tvättmaskinen ??
  • Juppepuppe

Det syns ingen bild. Men jag har tvättat de flesta skor från Din Sko och det går bra. Så länge det är ett mjukt material och typ gympadojjestuk så kör jag dom i 30 grader.

• marre 2

Hej!!
    Jag skulle inte tvätta skor i maskinen. Jag har gjort det ett antal gånger sen pajade min maskin i hop. Tvättmaskins killen sa att trumman i maskinen var som ett ägg. Fick köpa en ny maskin.
    Marre

• eilema
    Det bästa med att leva i en liten stad är, att när du inte vet vad du gör, så vet nån annan det.
  • eilema

Dom är det.

• eilema

puff puff!!

• AstraTrillian

Tvättar alla jumpadojor i tvättmaskin på 30 grader. Man vill ju iallafall inte använda dom om dom är sunkiga så då chansar jag hellre och tvättar.

• Dundermamman

Det går utmärkt att tvätta dom i 30 grader!
    Jag tvättar ofta våra gympaskor,även torktumlar på svag värme
    och skorna blir som nya igen!

• desi
    ja d ska gå.. lägg i en handuk tillsammans med skorna så slår det inre så på trumman
    Stolt Mamma till Moa Grace
  • Chaia

Jag brukar tvätta liknande skor i 40 grader. Det går utmärkt!

• eilema

en handduk, okej.. Ja, jag ska nog prova i alla fall.

• Pockadockan

ett örngott kanske är bättre

Svar på tråden Kan man tvätta dessa skor i tvättmaskinen ??